کادایف

چند سفارش سلامتی جهت استفاده از فناوری

چند سفارش سلامتی جهت استفاده از فناوری

كادایف: بیشتر مردم از اثرات نامطلوبی كه دستگاه های دیجیتال ممكنست بر سلامت روان آنها داشته باشند، آگاهند اما شاید كمتر كسی از فواید تكنولوژی برای بهبود وضعیت روانی اطلاع داشته باشد.


به گزارش كادایف به نقل از ایسنا، تنها چند دقیقه صرف وقت در رسانه های اجتماعی ممكنست افراد را به این باور برساند كه دیگران بسیار سالم تر، ثروتمندتر و شادتر از آنها زندگی می كنند. این امر می تواند سلامت روان افرادی را كه چنین تصوری دارند به خطر بیاندازد.
مطالعات هم چنین ارتباط مستقیم افسردگی با حسادت های فیسبوكی را نشان داده اند.
حسادت در رسانه های اجتماعی، در كنار مشكلات در روابط، سلامتی و خواب كه ناشی از پیمایش بیش از اندازه در رسانه های اجتماعی است، سبب شده كه از این فنآوری اغلب بعنوان وسیله ای یاد شود كه وضعیت سلامت روان را متزلزل می كند.
اما آیا این تكنولوژی ها واقعاََ سلامت روان ما را ویران می كند یا چگونگی استفاده ما از آنها، زیان آور بودن یا مفید بودنشان تعیین می كند؟
در واقع روش های زیادی وجود دارد كه به كمك آنها می توانید از دستگاه های دیجیتالی خود برای ایجاد قدرت ذهنی استفاده كنید. كنترل عاقلانه ی مدت زمانی كه در رسانه های اجتماعی صرف می كنید، می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان، بهبود سلامتی و ایجاد زندگی بهتر كمك نماید.
در ادامه چند روش به نقل از مجله "فوربز" آورده شده كه به كمك آنها می توانید از دستگاه های دیجیتالی برای ایجاد قدرت ذهنی استفاده كنید:
۱) از ابزارهای تكنولوژیكی استفاده كنید كه موجب تقویت قدرت ذهنی می شوند
اگر می خواهید تفكر مثبت را تمرین كنید یا حتی تمرین های مدیتیشن را یاد بگیرید، برنامه هایی را نصب كنید یا به دنبال كلاس های آنلاین باشید كه به شما در رسیدن به اهداف خودسازی كمك می نماید.
حتی می توانید بوسیله تلفن هوشمند خود با یك درمانگر صحبت كنید. اگر می خواهید مثبت اندیشی را در زندگی تان تقویت كنید و زندگی شادی نیز داشته باشید، برنامه های بسیاری وجود دارد كه شما را در این راه یاری می كند. مثبت اندیشی به شما كمك می نماید تا در حل مشكلات زندگی خود مانند اختلافات خانوادگی یا افسردگی بهتر عمل كنید.
این برنامه ها در هر ساعت از شبانه روز می توانند در خدمت شما باشند تا در تقویت قدرت ذهنی همراهی تان كنند.
۲) از رسانه های اجتماعی برای ایجاد ارتباطات واقعی استفاده كنید
مطالعات نشان می دهد كه تنهایی بیشتر از استعمال ۱۵ نخ سیگار در روز می تواند به سلامتی شما لطمه برساند و رسانه های اجتماعی به طرز عجیبی بر منزوی كردن مردم و گسترش تنهایی نسبت به پیش از عصر دیجیتال تاثیر داشته اند.
شما می توانید از رسانه های اجتماعی برای تعامل با افرادی استفاده كنید كه آنها را دوست دارید و ارتباط با آنها برایتان لذت بخش است. افراد همفكر با خودرا پیدا كنید، برای آنها نظرات زیبا بگذارید و محتواهای لذت بخش برای خودرا تولید كنید.
هم چنین می توانید افرادی را كه در رسانه های اجتماعی با آنها همفكر هستید، بررسی نموده و با آنها در فضای واقعی ارتباط برقرار كنید. این ارتباطات می تواند به شما كمك نماید احساس خوبی در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی خود داشته باشید و در ضمن به شما در ایجاد روابطی كه برای سلامت روانی شما مفیدست كمك می نماید.
به یاد داشته باشید كه رسانه های اجتماعی هیچ گاه نباید جایگزین ارتباطات در زندگی واقعی شود. از آن بعنوان ابزاری برای تقویت زندگی اجتماعی خود استفاده كنید، نه بعنوان جایگزینی برای جلسات حضوری.
۳) افرادی را دنبال كنید كه برای شما الهام بخش هستند
در رسانه های اجتماعی افرادی را دنبال كنید كه برای شما الهام بخش هستند تا به فرد بهتری تبدیل شوید. اكانت هایی كه به شما اطلاعات مفید جهت استفاده در زندگیتان نمی دهد، ارزش صرف وقتتان را ندارند.
بدین سبب اطمینان حاصل كنید زمانی را كه صرف رسانه های اجتماعی می كنید به اكانت ها و افرادی اختصاص دهید كه اطلاعات آموزشی، نكات الهام بخش یا پیام های انگیزشی ارسال می كنند و نگاه كردن به حساب هایی را كه برای شما مفید نیست، كنار بگذارید. هرگونه اطلاعات یا تصویری كه موجب می شود نسبت به خود احساس بدی پیدا كنید را از اكانت خود حذف كنید.
افرادی را كه نكته مثبتی به زندگی شما اضافه نمی كنند را از اكانت خود حذف یا مسدود كنید و در این مورد از افراد خجالت نكشید، چونكه اختیار زمانی كه صرف رسانه های اجتماعی می كنید، دست خود شما است.
تصور كنید هر روز رسانه های اجتماعی را باز كنید تا پست هایی را مشاهده كنید كه شما را ترغیب می كند روز بهتری برای خود بسازید. این امر می تواند در ایجاد ذهنیت مورد نیاز شما برای قوی تر كردن خودتان مؤثر باشد.
۴) زمانی را كه صرف رسانه های اجتماعی می كنید، كنترل كنید
توجه داشته باشید حتی اگر تمام برنامه های مفید دنیا را روی تلفن هوشمند خود نصب كنید اگر با افرادی كه می خواهند بطور دائم از دنیا شكایت دارند، تعامل داشته باشید، نمی توانید قدرت ذهنی لازم را در خود ایجاد كنید.
راه هایی را كه دستگاه های دیجیتالی شما را از قدرت ذهنی مورد نیازتان دور می كند، شناسایی كنید. سپس استراتژی های سالم تری را جهت استفاده از این دستگاه ها اتخاذ كنید. جهت استفاده از تمام برنامه ها محدودیت زمانی در نظر بگیرید. در زمان خواب تلفن همراه خودرا كنار بگذارید. در هفته چند بار تصمیم بگیرید بدون به همراه داشتن تلفن همراه از خانه بیرون بروید.
با كمك این راهكارها می توانید از این امر اطمینان حاصل كنید كه تكنولوژی در حال كمك به شما برای بهبود وضعیت سلامت روانتان و ایجاد قدرت ذهنی در شما است.




منبع:

1398/08/29
09:48:37
5.0 / 5
751
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
کادایف kadaif

کادایف kadaif