کادایف

افزایش سواد سلامت مردم در رسانه ها

افزایش سواد سلامت مردم در رسانه ها

به گزارش كادایف رییس خانه مشاركت مردم در سلامت استان قزوین اظهار داشت: از رسانه ها انتظار می رود تا سواد مردم در حوزه سلامت را افزایش و ارتقا دهند.


به گزارش كادایف به نقل از ایرنا، حبیب الله انصاریان روز شنبه در نشست هم اندیشی با رسانه ها كه در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی قزوین برگزار شد، اضافه كرد: رسانه ها با انعكاس مناسب مطالبات این حوزه نقش موثری را در حل مشكلات سلامت و بهداشت جامعه ایفا می كنند.
وی با اشاره به فعالیت خانه مشاركت مردم در سلامت، اظهار داشت: این خانه در سال 88 بعد از طراحی و تصویب هیات امنای دانشگاه علوم پزشكی و تائید كارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استانداری قزوین تشكیل شد.
انصاریان با اشاره به طرح جامع خانه مشاركت مردم در سلامت، ادامه داد: این خانه هم اكنون در طول چند سال قبل سرمایه اجتماعی برای اقدامات سلامت محور در استان را افزایش داده و بعنوان یك ابتكار در نظام سلامت ملی به تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی رسیده است.
وی همینطور اظهار داشت: همایش های زیادی برای حساس سازی مخاطبان و جلب تعهد گروهی برای ارتقای سلامت مردم بوجود آمده است كه این تعهدها در قالب میثاق نامه های خانه مشاركت در حال عملیاتی شدن است.
انصاریان، هدف از برگزاری نشست با رسانه ها را هم به این منظور دانست كه رسانه ها در انعكاس مطالبات مردم و همینطور پیشگیری از بیماری ها نقش بسیار مهمی دارند و مشاركت آنها با خانه مشاركت به صورت قطع تاثیرات زیادی را در انتقال موضوعات به این خانه خواهد داشت.
وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم كه با مشاركت رسانه ها و تشكیل دبیرخانه ای با حضور آنها هم از مشاركت خبرنگاران در انعكاس مطالبات مردم بهره برده و هم برای ارتقای سواد سلامت مردم در تمام ابعاد جسمی، روحی، معنوی و اجتماعی اقدام نماییم.
انصاریان، مشكلاتی چون آلودگی آب آشامیدنی، آب های زیرزمینی و سطحی در بعضی نقاط، افزایش سوانح رانندگی، روان شدن پساب صنعتی و خانگی به مزارع كشاورزی، تغذیه نامناسب و نداشتن مهارت های زندگی و بروز بیماری های گوناگون را همچون مواردی اعلام نمود كه ممكن است سلامت مردم به خطر بیاندازد و خانه مشاركت مردم در سلامت با طرح چنین مسایلی می تواند برای حل و رفع آن برامه ریزی و اقدام نماید.

 

1396/11/07
19:54:04
5.0 / 5
1796
تگهای خبر: پزشك , سلامت , بیماری , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
کادایف kadaif

کادایف kadaif