کادایف
رئیس مركز آموزش محیط زیست خبر داد

شروع دوره ی جدید آموزش محیط بانان از امروز

شروع دوره ی جدید آموزش محیط بانان از امروز

کادایف: رییس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان از شروع دوره ی جدید آموزش محیط بانان با 13 سرفصل از امروز (22 اردیبهشت) آگاهی داد.



به گزارش کادایف به نقل از ایسنا سید ابوالقاسم موسوی درباب دوره ی جدید آموزش محیط بانی اظهارکرد: محیط بانان به عنوان ماموران اجرائی محیط زیست، حسب وظایف، ماموریت ها و نحوه خدمتی در میان کارکنان دولت و حتی در قیاس با سایر ماموران یگان های حفاظت، خاصیت های منحصربه فرد و خاص دارند و به همین نسبت نیز می بایست از آموزش ها و مهارت‎ها تخصصی و ویژه بهره مند شوند. به این جهت با همکاری فرماندهی یگان حفاظت سازمان، دوره های آموزش محیط بانی با رویکرد نوین و اثربخش در دو حوزه انتظامی و تخصصی محیط زیست طراحی شده است که طی سال جاری با بهره بردن از ظرفیت مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان (واحد کرج) اجرا می گردد.

وی اضافه کرد: نخستین دوره ی جدید آموزشی سال ۱۴۰۳ از امروز (۲۲ اردیبهشت) به مدت یک هفته برای ۱۰۰ نفر از محیط بانان برگزار می شود که طی این یک هفته چهار سرفصل تخصصی محیط زیستی و ۹ سرفصل انتظامی به آنان آموزش داده خواهد شد.

رییس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد: در نیمه اول سال جاری علاوه بر آموزش محیط بانانی که تا حالا آموزش های تخصصی را ندیده اند، برنامه ریزی لازم برای تعیین صلاحیت و شایستگی متقاضیان استخدام در شغل مامور اجرائی محیط زیست - که حدود ۶۰۰ نفر هستند - نیز از نظر توانایی جسمانی و روانی و فاکتورهای اختصاصی شغل محیط بان انجام شده است و پذیرفته شدگان این دوره که حدود ۲۰۰ نفر خواهند بود. ابتدا آموزش تخصصی بدو خدمت را طی می کنند سپس به نیروهای محیط بانی کشور اضافه می شوند و به محل خدمت عازم خواهند شد.

وی اشاره کرد: تبیین جایگاه و ماموریت سازمانی، بیماریهای حیات وحش، قوانین و مقررات محیط زیست و اطفای آتش سوزی همچون سرفصل های تخصصی در این دوره هستند. بازرسی نفر، اصول گشت زنی، اسلحه شناسی، کنترل خشم، امداد و نجات، قوانین و مقررات انتظامی، ضابطین قضایی و زندگی و عملیات در طبیعت همچون سرفصل های انتظامی این دوره آموزشی خواهد بود.

رییس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان سازمان در تبیین برنامه های آموزشی محیط بانان اشاره کرد: برای آمادگی جسمانی محیط بانان و توان افزایی آنان در عرصه انتظامی حسب برنامه ریزی انجام شده مقرر می باشد که ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها با راهبری فرماندهی یگان حفاظت سازمان شرایط حضور محیط بانان را در نزدیکترین باشگاه های ورزشی و انتظامی محل خدمت فراهم آورند تا این آموزش ها طی سال بطور مستمر ادامه یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، موسوی اشاره کرد: طی برنامه ریزی انجام شده، علاوه بر به روز شدن آموزش های تخصصی، برای حدود ۳۰۰ نفر از محیط بانان ورزیده، حسب تشخیص فرماندهان یگان های حفاظت سراسر کشور، دوره آموزش تکمیلی بصورت میدانی با عنوان پودمان «عملیات در طبیعت» با سرفصل هایی شامل عبور از موانع طبیعی، عملیات تعقیب و گریز در وضعیت سخت، گشت زنی و عملیات در شب، رانندگی در طبیعت، عملیات امداد و نجات، عملیات اطفای حریق، رصد و تصویربرداری حیات وحش، موقعیت یابی، اتراق در طبیعت، تمرین تیراندازی در حین عملیات، عملیات نجات، زنده گیری و انتقال حیات وحش طراحی شده که مقرر می باشد طی سال جاری در مناطق حفاظت شده و پارک های ملی در شش استان بصورت منطقه ای اجرا شود.





منبع:

1403/02/22
14:03:53
5.0 / 5
270
تگهای خبر: آموزش , بیماری , تخصص , توانایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
کادایف kadaif

کادایف kadaif