کادایف

افزایش سهم چاقی و كاهش سهم سیگار در مبتلا شدن به سرطان

افزایش سهم چاقی و كاهش سهم سیگار در مبتلا شدن به سرطان

كادایف: یك مطالعه بزرگ در انگلیس نشان داده است در حالیكه موارد سرطان ناشی از سیگار رو به كاهش است، موارد سرطان ناشی از اضافه وزن یا چاقی در حال افزایش می باشد.



به گزارش كادایف به نقل از ایسنا، تحقیقات انگلیسی ها بر روی سرطان نشان داده است كه یك سوم از كل موارد سرطان، یعنی حدود ۱۳۵ هزار مورد قابل پیشگیری است.

موسسه خیریه انگلیس با اشاره به این نكته كه اقدامات بیشتری برای مقابله با تهدیدات چاقی ضد سلامتی لازم است، اضافه وزن را عامل ۶.۳ درصد از سرطان ها اعلام نمود. این آمار در سال ۲۰۱۱، ۵.۵ درصد اعلام شده بود. این در شرایطی است كه آمار سیگار بعنوان یكی از علل سرطان رو به كاهش است.

مهم ترین عوامل سرطان در انگلیس سیگار، چاقی و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش خورشید هستند كه اكنون كاهش سهم سیگار و افزایش سهم چاقی در سرطان اتفاق افتاده است.

سهم سیگار در سرطان ها از ۱۹.۴ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۱۵.۱ درصد كاهش یافته است. سرطان های ناشی از اشعه ماوراءبنفش هم سهم ۸.۳ درصدی دارد كه حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ مورد را شامل می گردد.

از دیگر عوامل سرطان می توان به نوشیدن الكل و كمبود فیبر موجود در رژیم غذایی اشاره نمود.

بر اساس ارقام انتشار یافته از تحقیقات سرطان در انگلیس، استراتژی های دولت برای جلوگیری از استعمال دخانیات و پیشگیری از سرطان تابحال نتیجه بخش بوده ولی در مورد چاقی و اضافه وزن تابحال اقدامات تاثیرگذاری صورت نگرفته است.

كاهش آمار اضافه وزن و چاقی، به صورت قابل توجهی كاهش آمار سرطان را در پیش خواهد داشت.

به گزارش بی بی سی، با این حال تجزیه و تحلیل های كلی نشان داده است كه سرطان های قابل پیشگیری از ۴۲.۷ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۳۷.۷ درصد كاهش یافته است.




1397/01/05
12:46:49
5.0 / 5
1806
تگهای خبر: چاقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif