کادایف

علائم افسردگی خفیف

علائم افسردگی خفیف

كادایف: تشخیص افسردگی خفیف كار چندان ساده ای نیست چون كه خیلی از علائم آن می تواند شبیه به واكنش های احساسی عادی و معمول به نظر برسد.



به گزارش كادایف به نقل از ایسنا، در صورتی كه به نظر می آید افسردگی خفیف مشكل جدی نیست اما تغییر در خلق و خو می تواند تشدید شود و اغلب تشخیص صحیح آن برای درمان افسردگی در مراحل اولیه حائز اهمیت است.

تغییرات قابل توجه در خلق و خو و رفتار می تواند نشان دهنده افسردگی خفیف باشد و همینطور می تواند حساسیت های فیزیكی را هم افزایش دهد.

از جمله علائم شایع آن می توان به مواردی چون تندخویی، افكار منفی، احساس غیرمعمول خستگی، احساس ناامیدی، احساس غمگین بودن، عدم تمركز، احساس بی انگیزه بودن، تمایل به تنها بودن و داشتن بدن دردهای بی جهت اشاره نمود.

تغییرات رفتاری هم می تواند نشان دهنده افسردگی باشد. الگوی خواب تغییر می كند و اشتهای فرد افزایش یافته یا كم می گردد. همینطور مبتلایان به افسردگی خفیف ممكن است به مصرف مواد مخدر رو آورند.

مراجعه به پزشك اغلب روش خوبی برای شروع مقابله با افسردگی است. پزشك می تواند ارزیابی كند كهیا افسردگی عامل بروز این علائم بوده و شدت بیماری را هم تشخیص دهد. همینطور چندین تست آنلاین طراحی شده كه قادر به تشخیص علائم افسردگی هستند. یكی از آنها پرسشنامه PHQ-۹ است كه در سال ۱۹۹۹ طراحی شده است. این تست شامل ۹ پرسش است كه پزشكان در خیلی از كشورها برای تشخیص و نوع افسردگی آنها را از بیمار خود می پرسند.

اغلب افسردگی خفیف با اعمال تغییرات كوچكی در سبك زندگی قابل درمان است. این راهكارها شامل تغییر در الگوی خواب و رژیم غذایی یا بهبود توازن بین كار و زندگی روزمره است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال ۲۰۱۷ افسردگی علت اصلی بیماری و از كار افتادگی در سراسر جهان بوده است. همینطور افسردگی می تواند طیف وسیعی داشته باشد چون كه یك عامل منحصر در بروز آن نقش ندارد.

زنان بیش از مردان احتمال دارد دچار افسردگی شوند. نظرات متفاوتی در این مورد مطرح شده كه از آن جمله می توان به بلوغ، حاملگی و قاعدگی اشاره نمود.

آمارها در كشورهای مختلف متفاوت می باشد اما افسردگی در گروه های زیر شایع تر است:

- افرادی كه دچار ورشكستگی اقتصادی شده اند

- افرادی كه به بیماری های جسمی و مزمن مبتلا هستند

- در كودكانی كه والدین مبتلا به افسردگی دارند

- در افراد مبتلا به دیگر انواع بیماری های روانی همچون اضطراب

به گزارش مدیكال نیوزتودی، همینطور خیلی از داروها می توانند باعث بروز افسردگی شوند.




1397/01/16
21:12:51
5.0 / 5
1747
تگهای خبر: بیماری , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
کادایف kadaif

کادایف kadaif