کادایف
مشاور دبیر شورای آموزش پزشكی و تخصصی وزارت بهداشت:

ظرفیت رشته های آزمون دستیاری پزشكی 5 درصد افزایش یافت

ظرفیت رشته های آزمون دستیاری پزشكی 5 درصد افزایش یافت

كادایف: تهران- مشاور دبیر شورای آموزش پزشكی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از افزایش 5 درصدی ظرفیت همه رشته های تخصصی پزشكی در آزمون دستیاری امسال اطلاع داد.


به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، اسماعیل ایدنی، اضافه كرد: با عنایت به كمبودهایی كه در بعضی رشته های تخصصی وجود دارد و همینطور نیازهایی كه تا سال 1404 باید به صورت تدریجی به آنها دست یابیم، مقرر شده است كه در قالب طرح جدید وزارت بهداشت افزایش ظرفیت بیشتر در رشته هایی باشد كه كمبودها را در كشور جبران كند.
وی اضافه كرد: براین اساس در آزمون دستیاری سال جاری 165 نفر به ظرفیت كل رشته های تخصصی پزشكی كشور اضافه شده است.
ایدنی به برنامه های در دست اجرای معاونت آموزشی وزارت بهداشت اشاره نمود و تصریح كرد: معاونت آموزشی در صدد است تا با تولید زیرساختهای مناسب هم از نظر تامین نیروی انسانی هیات علمی برای دانشگاهها و هم با استفاده از فراهم آوردن زیر ساختهای فیزیكی و تجهیزاتی در رشته هایی كه در كشور وجود دارند، برنامه های آموزشی مورد نیاز را در دانشگاه های علوم پزشكی راه اندازی كند تا از این طریق بتواند نیازهای موجود را پاسخگو باشد.
مشاور دبیر شورای آموزش پزشكی و تخصصی تصریح كرد: طرح برآورد نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت در حیطه های عمومی و تخصصی در حوزه معاونت آموزشی در دست اجرا است و در دبیرخانه شورای آموزش پزشكی و تخصصی برآورد برش های منطقه ای نیروی انسانی تخصصی مورد نیاز كشور در رشته های مختلف انجام شده است.
وی به راه اندازی رشته های جدید در چند مركز دانشگاهی در نخستین گام این طرح اشاره و خاطرنشان كرد: فرآیند تصویب آنها در شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشكی در دست اقدام است و این افزایش ظرفیت 5 درصدی در آزمون دستیاری سالجاری هم عمدتاً در دانشگاههایی كه زیرساختهای تجهیزاتی و نیروی انسانی هیات علمی و برنامه های آموزشی شان فراهم بوده اعمال شده است.
اجتمام*3063*1724


1397/03/26
10:50:59
5.0 / 5
1815
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
کادایف kadaif

کادایف kadaif