کادایف

هر 60 تخت بیمارستانی یك داروساز بالینی می خواهد

هر 60 تخت بیمارستانی یك داروساز بالینی می خواهد

كادایف: تهران - رئیس انجمن داروسازان بالینی اظهار داشت: طبق استانداردهای دنیا به ازای 10 تا 15 تخت در بخش مراقبت های ویژه ( ICU ) یا به ازای هر 50 تا 60 تخت بیمارستانی یك داروساز بالینی فعالیت می كند در صورتی كه در ایران با عنایت به تعداد كم داروسازان بالینی، این استانداردها را نداریم.


به گزارش كادایف به نقل از ایرنا، جمشید سلام زاده روز چهارشنبه در حاشیه هجدهمین كنگره آسیایی داروسازی بالینی اضافه كرد: تربیت داروساز بالینی در كشور از 20 سال پیش شروع شده و تابحال 150 داروساز بالینی در كشور تربیت شده اند كه عموما بعنوان اساتید دانشگاهی در حال فعالیت هستند تا داروسازان بیشتری تربیت كنند.
وی ادامه داد: در كشور به تعداد بیشتری داروساز بالینی نیاز داریم چون كه بكارگیری داروساز بالینی در نظام سلامت باعث ارتقای مراقبت های دارویی و كیفیت زندگی بیماران می گردد.
سلام زاده خاطرنشان كرد: رشته داروسازی بالینی از سال 74 وارد كشور شده و نوپا است بااین وجود پیشرفت های خوبی در این حوزه داشته ایم.
وی در ادامه با اشاره به هجدهمین كنگره آسیایی داروسازی بالینی اظهار داشت: توانستیم برای اولین بار با جلب موافقت و متقاعد كردن برد تخصصی داروسازی بالینی آسیا آن را همزمان با نهمین همایش ملی داروسازی بالینی برگزار نماییم.

* لزوم اعتماد به داروهای تولید داخل
فرشاد هاشمیان دبیر علمی هجدهمین كنگره آسیایی داروسازی بالینی در ادامه از مردم خواست كه به صنایع دارویی و نظام درمانی كشور اعتقاد و باور داشته باشند و اظهار داشت: برغم اینكه ممكن است همانند سایر كشورها مشكلاتی در این زمینه وجود داشته باشد، اما اگر ما تولیدات داخلی را باور داشته باشیم، شركت های فعال در این حوزه می توانند حركت رو به جلو و با شتاب بیشتری، داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر ما از صنایع دارویی داخلی حمایت نكنیم، آنچه كه وجود دارد هم به تدریج از گردونه خارج می گردد و بنابراین تقاضا دارم كه مردم به نظام درمانی و دارویی خودشان اعتماد كنند.
وی افزود: اگر داروهای تولید داخل را باور داشته باشیم، كیفیت درمان ما هم از جنبه روانی و هم درمانی ارتقا پیدا كرده و با آرامشی كه صنایع دارویی به دست می آورد، اتفاقات خوبی در این حوزه رخ می دهد.

* تراز دارویی كشور منفی است
دبیر علمی هجدهمین كنگره آسیایی داروسازی بالینی به تراز دارویی كشور اشاره نمود و اظهار داشت: هم اكنون تراز دارویی ما منفی است و هدفگذاری دست اندركاران این است كه تراز دارویی كشور به نقطه سربه سر برسد و در نهایت مثبت شود.
هاشمیان تصریح كرد: بهترین راهكار برای افزایش تولیدات دارویی این است ما بتوانیم تولیدات دارویی خودمان را به بازارهای جهانی صادر نماییم و با این كار می توانیم تراز مالی دارویی را به صفر رسانده و در نهایت مثبت نماییم.
وی به استقبال خوب صاحب نظران خارجی ار این رویداد علمی اشاره نمود و اظهار داشت: حدود 80 نفر از كشورهای دیگر در این همایش ثبت نام كردند كه پیش بینی می گردد از این تعداد، حدود 40 نفر در این همایش حضور داشته باشند.
وی به برگزاری نمایشگاه در حاشیه این همایش اشاره نمود و اظهار داشت: هم اكنون اطلاع رسانی صنایع دارویی ما به دلایل مختلف در خارج كشور به شكل ایده آل نیست و برگزاری اینگونه نمایشگاه ها كمك می نماید كه ارتباطی بین صنایع دارویی ما و بازارهای جهانی به خصوص آسیایی برقرار شود.
اجتمام*1201*9185 *1569


1397/03/30
14:06:49
5.0 / 5
1817
تگهای خبر: دارو , درمان , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
کادایف kadaif

کادایف kadaif