کادایف

كلینیك سیار دندانپزشكی در خمین فعال شد

كلینیك سیار دندانپزشكی در خمین فعال شد

كادایف: خمین - سرپرست دانشكده علوم پزشكی و خدمات درمانی خمین اظهار داشت: كلینیك سیار دندانپزشكی در روستاهای محروم این شهرستان فعال شد.


دكتر «جواد جواهری» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه كرد: این واحد سیار با امكانات تخصصی خدمات دندانپزشكی با هدف دسترسی عادلانه به سلامت، افزایش سطح سلامت دهان و دندان و كاهش هزینه های درمانی در روستاهای محروم خمین به راه افتاده است.
وی اظهارداشت: این خدمات سیار در قالب طرح هفت روزه به صورت مجانی ارائه می گردد و واحد دندانپزشكی مذكور با استقرار در 2 مركز خوگان و ورچه با اولویت دانش آموزان و گروه های هدف در این مناطق را معاینه و خدمات رسانی می كنند.
دكتر جواهری اضافه كرد: تیم متشكل از 2 دندانپزشك و 2 نفر دستیار در قالب این طرح خدماتی همچون معاینه، پوشاندن شیارهای دندانی، ترمیم دو سطحی، سه سطحی را به صورت داوطلبانه و جهادی ارائه می دهند.
سرپرست دانشكده علوم پزشكی و خدمات درمانی خمین افزود: خدمات دندانپزشكی در جهت سیاست های برنامه تحول سلامت ازسال 94 با نرخ دولتی در مراكز درمانی این شهرستان كلید خورد.
جواهری اضافه كرد: در جهت برنامه های تحول نظام سلامت 9 مركز در این شهرستان خدمات دندانپزشكی با تعرفه های دولتی ارائه می دهند.
سرپرست دانشكده علوم پزشكی و خدمات درمانی خمین اظهار داشت: سه مركز در شهر و 6 مراكز روستایی با چهار دندانپزشك با نرخ های دولتی به ارائه خدمات دندانپزشكی می پردازند.
دكتر جواهری افزود: در این مراكز خدماتی شامل غربالگری و معاینه دهان و دندان، ثبت اطلاعات، آموزش بهداشت، رادیوگرافی پری اپیكال، جرم گیری، بروساژدوفك، كشیدن دندان، ترمیم از یك تا سه سطحی، دندان های شیری و دایمی به بیماران داده می شود.
شهرستان خمین از توابع استان مركزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است كه 40 هزار نفر آن ساكن روستاها هستند.
7277/6013/


1397/08/08
15:27:25
5.0 / 5
1901
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , تخصص , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif