کادایف

1100 نمونه آزمایش پاتولوژی در بیمارستان خمین انجام شد

1100 نمونه آزمایش پاتولوژی در بیمارستان خمین انجام شد

كادایف: خمین - سرپرست دانشكده علوم پزشكی و خدمات درمانی خمین اظهار داشت: یكهزار 100 نمونه آزمایش پاتولوژی و سیتولوژی امسال در تنها بیمارستان این شهر انجام شد.


دكتر «جواد جواهری» روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بخش پاتولوژی بیمارستان امام خمینی(ره) خمین در گفت و گو با ایرنا، اضافه كرد: 600 نمونه از این آزمایش ها نمونه های بافتی و 500 نمونه سیتولوژی شامل آزمایش های پاپ اسمیر و مایعات بدن بوده است.
وی اظهارداشت: كاهش هزینه های پرداختی بیماران از مزیت های واحد بلا شناسی تشریحی است كه در نیمه پارسال در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان افتتاح شد.
سرپرست دانشكده علوم پزشكی و خدمات درمانی خمین اظهار داشت: در این بیمارستان نمونه ها به صورت مستقیم از اتاق عمل برای انجام آزمایش های لازم به این بخش انتقال و مدت زمان جواب دهی به بیماران نسبت به قبل كه جواب دهی این آزمایش در خارج از شهرستان انجام می شد كاهش چشمگیری داشته است.
وی اضافه كرد: نمونه های جراحی در این واحد آزمایشگاهی در یك فرایند 20 روزه انجام میگردد و در صورتیكه قبل از طریق اندازی این واحد و ارسال نمونه ها به مركز استان فرایندی چهار ماهه سپری می شد.
جواهری افزود: آزمایش پاتولوژی بلا های وارد شده به بافت ها از نظر بیماری های خوش خیم و بدخیم و هر نوع بلا های سلولی را شناسایی و بیماران می توانند نمونه های خودرا پس از گذشت 10 سال از آزمایش اولیه در بانك اطلاعاتی این بیمارستان دریافت نمایند.
وی اضافه كرد: 300 میلیون ریال اعتبار امسال برای تجهیز این آزمایشگاه و خرید یك دستگاه میكروسكوپ بیولوژی المپیوس و یك دستگاه قالب گیر بافت و ذوب پارافین هزینه شده است.
وی اظهار داشت: فضای استاندارد این واحد تا اختتام آذرماه به منظور ارائه خدمات بهتر به بیماران راه اندازی میگردد.
سرپرست دانشكده علوم پزشكی و خدمات درمانی خمین اظهار داشت: بیماری های غیر واگیر به خصوص سرطان و بیماری های قلبی- عروقی از مهم ترین معضلات سلامت در كشور های توسعه یافته و در حال توسعه به حساب می آید.
جواهری اشاره كرد: 50 مورد نمونه پاتولوژی بدخیم امسال در این آزمایشگاه شناسایی شده و به ثبت رسیده است.
وی افزود: سرطان ها معضل مهم سلامت هستند و برنامه ریزی برای كنترل آنها بعنوان یكی از اولویت های اصلی در سیاستگذاری بخش سلامت شمرده می شود.
سرپرست دانشكده علوم پزشكی و خدمات درمانی خمین اضافه كرد: یكی از معتبرترین روش های تشخیص سرطان ها روش پاتولوژی است و با عنایت به نقش و جایگاه متخصصان پاتولوژی در فرآیند ثبت سرطان خدمات بهادار و تاثیرگذاری این قشر از جامعه پزشكی در سلامت عمومی جامعه بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
وی اضافه كرد: پارسال یكهزار و 304 مورد آزمایش پاتولوژی و سیتولوژی توسط واحد پاتولوژی آزمایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) انجام و ثبت شده است.
شهرستان خمین از توابع استان مركزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و یك بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.
/6013/7277


1397/08/29
14:32:26
5.0 / 5
2453
تگهای خبر: بیماری , پزشك , تخصص , جراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif