کادایف

مبتلایان به سرطان بخوانند

مبتلایان به سرطان بخوانند

كادایف: یك متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار داشت: تغذیه مناسب می تواند در كاهش عوارض ناشی از روش های درمانی(شیمی درمانی) كمك كننده باشد.


دكتر عزت الله فاضلی مقدم در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینكه ارتباط بیشتر از یك سوم سرطان ها با تغذیه ثابت شده است، اضافه كرد: در خیلی از موارد تا 70 درصد سرطان های خاص با تغذیه مناسب و فعالیت های ورزشی برطرف شده است.

وی افزود: چنانچه فردی تغذیه سالم داشته باشد و بتواند وزن خودرا در محدوده طبیعی نگه دارد می تواند از بروز سرطان پیشگیری كند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاكید براینكه تغذیه سالم در امر جلوگیری از بروز سرطان ها نقش مهمی دارد، بیان كرد: حتی در مواردی كه فردی به سرطان مبتلا میگردد تغذیه مناسب می تواند در كاهش عوارض ناشی از روش های درمانی(شیمی درمانی) كمك كننده باشد بعنوان مثال فردی كه شیمی درمانی و رادیوتراپی می كنند بایك سری عوارض مواجه می باشد كه تغذیه مناسب در این دوران می تواند در كاهش این عارضه ها البته بسته به نوع سرطان كمك كننده باشد و یك سری توصیه‎های تغذیه‎ای در افزایش اثربخشی روش های درمانی و كاهش عوارض این درمان ها مفید خواهد بود.

فاضلی مقدم عنوان كرد: با انجام شیمی درمانی بعضی از افراد با حالت تهوع و استفراغ مواجه شده و اشتهای آنان كم میگردد كه تغذیه مناسب می‎تواند در روند تاثیرگذاری این درمان اثربخش باشد.

وی اشاره كرد: افرادی كه شیمی درمانی می كنند باید انرژی كافی را دریافت نمایند روند درمان آنها با اثربخشی بیشتری ادامه پیدا كند و چنانچه فردی انرژی كافی را دریافت نكند سیستم بدنش با لطمه زیادی مواجه خواهد شد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اشاره كرد: تغذیه و غذای سالم در زندگی افراد مهم می باشد و از بروز خیلی از بیماری ها جلوگیری می كند.

فاضلی مقدم با اشاره به اینكه برای كاهش عوارض شیمی درمانی و اشعه درمانی و تاثیر بیشتر روند بهبود درمان در افراد مبتلا به سرطان نیاز است این افراد در تیم پزشكی معالج خود متخصص تغذیه را در نظر بگیرند كه متاسفانه این مهم مغفول مانده است، بیان كرد: اساسا استفاده از سفارش های یك متخصص تغذیه می تواند روند بهبودی این گونه بیماران را تسریع ببخشد.




1397/10/05
18:23:17
5.0 / 5
1688
تگهای خبر: بیماری , پزشك , تخصص , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif