کادایف

طرح پیشگیری لطمه های اجتماعی برای مددجویان پایتخت اجرا شد

طرح پیشگیری لطمه های اجتماعی برای مددجویان پایتخت اجرا شد

كادایف: كمیته امداد استان تهران در هشت ماه گذشته موفق به اجرای طرح پیشگیری لطمه های اجتماعی برای 36 هزار و 772 نفر مددجوی تحت حمایت شد.


به گزارش كادایف به نقل از ایرنا از كمیته امداد استان تهران، معان حمایت و سلامت كمیته امداد استان تهران با اشاره به اینكه یكی از رویكردهای این نهاد پیشگیری، كنترل و كاهش لطمه های اجتماعی جامعه مددجویی است، اظهار داشت: واحد مشاوره كمیته امداد استان تهران در هشت ماه گذشته اقداماتی در این حوزه انجام داده است.
علی كریمی اصل به اقدامات انجام شده برای پیشگیری، كنترل و كاهش لطمه های اجتماعی جامعه مددجویی اشاره نمود و افزود: برگزاری 19 نشست تخصصی مشاوران در ادارات كمیته امداد استان تهران با محوریت لطمه های اجتماعی سال 1397، تشكیل كارگروه لطمه های اجتماعی با حضور نمایندگان ادارات، تشكیل چهار اتاق فكر تخصصی درباره تهیه و تدوین برنامه های عملیاتی- اجرایی، شناسایی محله های آسب خیز محدوده جغرافیایی هر اداره برمبنای تراكم حجم مددجویی و شناسایی فراوانی لطمه های اجتماعی در دو بعد افراد لطمه دیده و در معرض لطمه از مهم ترین اقدامات انجام شده است.
رییس دبیر خانه لطمه های اجتماعی كمیته امداد استان تهران افزود: احصا و شناسایی خانواده های مشمول، نیازسنجی مخاطبین مشمول توسط مشاروان و مددكاران، اجرای طرح پالایش سلامت روان و توانمند سازی روحی و روانی خانوارهای دارای سرپرست زندانی و زنان مطلقه زیر 50 سال، اجرای طرح مشاوره و بازگشت به تحصیل دانش آموزان ترك تحصیلی و برگزاری كلاس های آموزشی با سر فصل های مختلف برای مددجویان از دیگر اقدامات انجام شده برای پیشگیری، كنترل و كاهش لطمه های اجتماعی جامعه مددجویی بوده است.
كریمی اصل با اشاره به خدمات نمایش شده به زنان سرپرست خانوار بیان كرد: 21 هزار و 514 زن سرپرست خانوار در استان تهران از خدمات مشاوره، درمان، خودكفایی و فرهنگی برای جلوگیری از لطمه های اجتماعی در هشت ماه گذشته بهره مند شدند.
وی افزود: همین طور به یك هزار و 553 دانش آموز و دانشجو، هفت هزار و پنج دختر تحت حمایت و 6 هزار و 700 مددجوی دیگر خدماتی برای پیشگیری لطمه های اجتماعی نمایش شده است.
كریمی اصل تصریح كرد: در هشت ماه گذشته از سال 97 طرح جلوگیری از لطمه های اجتماعی برای 36 هزار و 772 مددجو انجام شده كه این طرح تا آخر سال باز ادامه دارد.
تهرام/7247//1348


1397/10/11
23:11:24
5.0 / 5
1803
تگهای خبر: تخصص , خدمات , درمان , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
کادایف kadaif

کادایف kadaif