کادایف

اعزام نفر اول مسابقه دانش مغز به كره

اعزام نفر اول مسابقه دانش مغز به كره

كادایف: در مراسم ویژه ˮهفته آگاهی از مغزˮ كه از چهارم تا دهم اسفند ماه برگزار می شود، از نفرات برتر مرحله اول مسابقه ˮدانش مغزˮ تقدیر می شود.


به گزارش كادایف به نقل از ایسنا، سینا توكلی، دبیر اجرایی "هفته آگاهی از مغز" در نشست خبری امروز، هدف از برگزاری این هفته را تشخیص زودهنگام بیماری های مغزی، مداخله به هنگام بیماری های تشخیص داده شده و توانمندسازی عملكرد مغز نام برد.
وی با اشاره به اینكه این هفته از چهارم تا دهم اسفند ماه با مدیریت ستاد علوم شناختی برگزار می شود، در این باره اظهار داشت: در پس از ظهر امروز (یكشنبه ) نشست هم اندیشی با انجمن های در رابطه با حوزه علوم شناختی، وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت و بعضی از سمن ها برگزار می گردد تا درباب جزئیات برگزاری برنامه های این هفته بحث و تبادل نظر شود.
دبیر اجرایی هفته "آگاهی از مغز" طرح سفیران مغز و شناخت را همچون برنامه های این هفته نام برد و در این رابطه اشاره كرد: دانشجویان نخبه حوزه های در رابطه با علوم اعصاب و شناخت در مدارس حاضر می شوند و دانش آموزان را با دانش مغز آشنا می كنند.
وی برگزاری سمینارهای تخصصی برای دانش آموزان درباب مغز و شناخت را از دیگر برنامه های هفته "آگاهی از مغز" دانست كه به دنبال آن اساتید دانشگاه ها برای دانش آموزان سمینارهای تخصصی برگزار می كنند.
توكلی برگزاری سمینارهای تخصصی برای دانشجویان را از دیگر برنامه ها ذكر كرد و تصریح كرد: علاوه بر این برنامه هایی درباب آشنایی مردم با بیماری های افسردگی و آلزایمر در فرهنگسراها و خانه های سلامت برگزار می گردد.
ایشان سپس صحبت های خود، اطلاع رسانی درباب عملكردهای مغز با عنوان "هشتگ آگاهی از مغز" را از دیگر برنامه های این هفته نام برد و اشاره كرد: در برنامه ویژه این هفته كه با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار می شود، علاوه بر اینكه پردیس مغز افتتاح رسمی می شود، از برگزیدگان مرحله اول مسابقه "دانش مغز" تقدیر به عمل می آید.
دبیر اجرایی هفته "آگاهی از مغز" در این باره توضیح داد: مسابقه "دانش مغز" با حضور بیشتر از ۲۰ هزار دانش آموز انجام شد كه در مرحله اول ۳۰ نفر از آنها بعنوان نفرات برتر انتخاب شدند كه در مراسم ویژه هفته "آگاهی از مغز" مورد تقدیر قرار می گیرند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود، افزود: به منظور آمادگی افراد برگزیده مرحله اول دوره آموزشی برگزار می شود تا نفرات اول تا سوم مرحله دوم انتخاب شوند.
توكلی در بخش پایانی، اشاره كرد: در نهایت، نفر اول این رقابت ها برای مسابقات جهانی دانش مغز در سال ۲۰۱۹ به كره اعزام خواهند شد.



1397/11/28
16:00:29
5.0 / 5
2102
تگهای خبر: آلزایمر , آموزش , بهداشت , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif