کادایف

شمار مبتلایان به كرونا در كشور از 107 هزار نفر گذشت

شمار مبتلایان به كرونا در كشور از 107 هزار نفر گذشت

به گزارش كادایف سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۳۸۳ بیمار جدید مبتلا به كووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته اطلاع داد.


به گزارش کادایف به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور اظهار داشت: از روز گذشته تا امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر مبنای معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.
افزود: بدین سان مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۷۶۰۳ نفر رسید.
جهانپور اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خویش را از دست دادند. بدین سان مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶۴۰ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون ۸۶۱۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.
وی اضافه کرد: ۲۶۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
به گفته وی، تا کنون ۵۸۶ هزار و ۶۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
خوزستان در وضعیت هشداروی اظهار داشت: نزدیک به سه چهارم این مواردِ شناسایی شده، از بیماران سرپایی و دارای تماس نزدیک و مجاورین با بیماران کووید۱۹ بوده اند و حدود یک چهارم این موارد از موارد ارجاعی به بیمارستان ها هستند. البته به جز خوزستان که در وضعیت اخطار قرار دارد، مابقی استان ها در وضعیت ثبات و حتی نزولی موارد جدید مبتلا شدن به کووید ۱۹ هستند.
جهانپور اظهار داشت: باآنکه در وضعیت با ثبات و مدیریت شده بیماری قرار داریم، اما به هیچ وجه وضعیت عادی تلقی نخواهد شد. به نظر می آید این ویروس در همه دنیا و ایران حضور خواهد داشت و ازاین رو رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بخصوص در محل هایی که تردد می کنید، همچنان مد نظر است.
وی افزود: در استان خوزستان و همینطور تهران وضعیت بغرنجی را شاهد می باشیم و در این استان ها بخصوص در خوزستان نیازمند مشارکت مردم هستیم تا در ایام آتی به مدیریت بیماری در این استان ها هم نزدیک شویم.



1399/02/21
23:19:05
5.0 / 5
1405
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , كرونا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif