کادایف
معاون علوم پزشكی شیراز بیان كرد

عبور تعداد مبتلایان شیرازی كووید19 از 20 هزار نفر

عبور تعداد مبتلایان شیرازی كووید19 از 20 هزار نفر

كادایف: فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تشریح جزئیات آماری شیوع كروناویروس در استان فارس، اعلام نمود كه عدد مبتلایان به این بیماری، از ابتدا تابحال در كلانشهر شیراز به 20 هزار و 353 نفر رسیده است.


دکتر عبدالرسول همتی شنبه ۱۵ شهریور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند مبتلاشدن به کووید۱۹ در فارس بااینکه نسبت به مردادماه کند شده اما صعودی بوده و جمع کُل مبتلایان به ۴۴ هزار و ۶۲۸ مورد رسیده است.
او با یادآوری اینکه از اسفند سال قبل تابحال بیش از ۲۵۸ هزار مورد نمونه گیری از افراد مشکوک و دارای علامت، انجام شده است، اظهار داشت: از بین ۴۴ هزار و ۶۲۸ مورد مثبت و قطعی مبتلاشدن به کووید۱۹ در فارس، ۴۱ هزار و ۹۲۱ نفر یعنی ۹۴ درصد موارد، بهبود پیدا کرده اند.
همتی با اعلان اینکه شمار کمی از مبتلایان به کووید۱۹، علایم شدید بیماری را نشان می دهند، از کاهش تعداد موارد بستری در بیمارستان طی روزهای اخیر آگاهی داد و اظهار داشت: تا ظهر امروز شنبه ۱۵ شهریور، تعداد ۶۹۶ بیمار در بیمارستان های مرجع کرونا در فارس بستری بوده اند.
او با اشاره به اینکه از کل بیماران بستری در مراکز درمانی فارس، حال ۸۱ نفر وخیم اعلام شده است، اظهار داشت: این افراد در بخش های آی سی یو، تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند.
همتی با ابراز تاسف از اینکه ۵ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته براثر مبتلاشدن به کووید۱۹ در فارس جان باخته اند، اظهار داشت: مجموع فوتی ها براثر این بیماری در فارس به ۸۴۴ مورد رسیده است.
او با اشاره به اینکه ۲۰ هزار و ۳۵۳ بیمار از کل مبتلایان مربوط به کلانشهر شیراز بوده است، اظهار داشت: پس از شیراز، شهرستان های کازرون با ۱۸۷۱ مورد، مرودشت با ۱۴۰۹ مورد، داراب با ۹۳۶ مورد، کوار با ۷۵۶ مورد، لامرد با ۷۵۵ مورد، قیروکارزین با ۷۴۴ مورد، آباده با ۶۲۱ مورد، زرین دشت با ۶۱۷ مورد، فیروزآباد با ۵۴۳ مورد و ممسنی با ۵۳۲ مورد قرار دارند.
همتی همین طور اظهار داشت: شهرستان های مهر، زرقان، سپیدان، استهبان، کوه چنار، سروستان، خرامه، ارسنجان، بیضا، بوانات، سرچهان و بختگان به لحاظ تعداد مبتلایان شناسایی شده قرار دارند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، بر نظارت کامل و مستمر بر روند اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مدارسی که آموزش به شکل حضوری و نیمه حضوری انجام می شود، اصرار کرد.
همتی از عموم مردم درخواست نمود که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی دقت نظر ویژه داشته باشند تا بتوانیم با مشارکت دسته جمعی شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.




منبع:

1399/06/15
23:33:22
5.0 / 5
1428
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
کادایف kadaif

کادایف kadaif