کادایف

فعالیت 22 هزار مراقب سلامت در كشور

فعالیت 22 هزار مراقب سلامت در كشور

كادایف: زاهدان - ایرنا- معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار داشت: هم اینك 22 هزار مراقب سلامت در كشور برای خدمات دهی به ساكنان مناطق شهری فعالیت می نمایند.


به گزارش كادایف به نقل از ایرنا علیرضا رئیسی روز سه شنبه در بازدید از مراكز بهداشت زاهدان اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت هر سه هزار نفر از جمعیت شهری زیرپوشش یك مراقب سلامت قرار می گیرند.
وی اضافه كرد: می توانیم از مراقب های سلامت فعال در كشور در مناطقی كه كمبود نیرو داریم استفاده نماییم.
وی با اشاره به اهمیت ویژه سیستان و بلوچستان در مقوله سلامت، اظهار داشت: هزینه های زیادی صرف مبارزه با بیماری هایی مانند سل و مالاریا در این استان می گردد كه بیشتر مبتلایان به این بیماری ها اتباع كشورهای همسایه هستند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تصریح كرد: لازم است تا مشكل افراد بدون شناسنامه در مناطق مرزی حل شود تا بتوان با استفاده از بیمه نسبت به تامین هزینه های آنان اقدام نمود.
به گزارش كادایف به نقل از ایرنا علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و هیات همراه با سفر به سیستان و بلوچستان از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی زاهدان دیدن كردند.
رئیسی و كارشناسان وزارت بهداشت در این سفر علاوه بر بررسی روند اجرای طرح تحول نظام سلامت با مدیران و كاركنان حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشكی زاهدان هم نشست دارند.
سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده كه شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهك، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و كنارك زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیكشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشكده علوم پزشكی ایرانشهر قرار دارند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی


1396/10/26
20:28:42
5.0 / 5
1931
تگهای خبر: پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif