کادایف
محققان توصیه می كنند؛

كدام مواد خوراكی را نباید پیش از خواب خورد

كدام مواد خوراكی را نباید پیش از خواب خورد

برای پیش گیری از چاقی، پیش از خواب باید از مصرف برخی مواد خوراکی پرهیز شود.



به گزارش کادایف به نقل از مهر به نقل از زی نیوز، چاقی به یک خطر مهم برای سلامتی تبدیل گشته است. با وجود محدودیت های کرونائی، افراد بیشتر در خانه می مانند و زندگی کم تحرکی را تجربه می کنند که به هیچ وجه برای سلامتی مفید نیست.
این روند محدودیت ها، مردم را به سمت پرخوری سوق داده است که می تواند منجر به چاقی شود. عامل مهم دیگری که منجر به افزایش وزن می شود خوردن یک شام سنگین است. این بدان دلیل است که بین آخرین وعده غذایی و پیش از خواب فعالیت بدنی زیادی صورت نمی گیرد. بدین سبب چربی حاصل از غذا نمی سوزد و بیشتر در بدن ذخیره می شود.
محققان سفارش می کنند شام باید ۳ ساعت پیش از خواب خورده شود. همین طور باید از مصرف برخی مواد خوراکی پیش از خواب پرهیز شود. این مواد خوراکی عبارتند از:
نودل (رشته فرنگی)
اگر شب ها نودل می خورید، کربوهیدرات ها و چربی های موجود در آن می توانند سلامتی را به خطر اندازند. فیبر در آن مطلقاً وجود ندارد و بنا بر این می تواند به سرعت سبب افزایش وزن شود.
شکلات
شکلات ها دارای مقدار زیادی قند همراه با کافئین هستند که هر دو برای خواب مضر بوده و سبب بیخوابی می شوند. محتوای زیاد قند در آنها می تواند منجر به افزایش وزن شود. بهتر است پس از شام از خوردن شکلات خودداری کنید.
غذاهای سرخ کرده
غذای سرخ شده می تواند به سرعت وزن را افزایش دهد، برای اینکه غذای سرخ شده حاوی کربوهیدرات و اسیدهای چرب است که برای افزایش اسیدیته و وزن معده عمل می کنند. بدین سبب اهتمام کنید شب ها غذای سبک بخورید که به آسانی هضم شود.
نوشابه گازدار
برخی از افراد تمایل دارند برای هضم شام نوشابه بنوشند، اما این نوشیدنی حاوی مقدار زیادی قند است که موجب افزایش سریع چربی شکم می شود. بدین سبب بهتر است پیش از خواب نوشابه نخورید.

1400/03/27
23:20:44
5.0 / 5
219
تگهای خبر: چاقی , زندگی , سفارش , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif