کادایف

فعالیت 2 هزار و 400 مركز غیرمجاز مداخله گر درمان در مازندران

فعالیت 2 هزار و 400 مركز غیرمجاز مداخله گر درمان در مازندران

كادایف: ساری - معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی مازندران اظهار داشت: هم اكنون افزون بر 2 هزار و 400 مركز غیرمجاز مداخله درمان در استان فعالیت دارند كه تخصص لازم در حوزه پزشكی ندارند.


به گزارش خبرنگارایرنا، دكتر حامد روحانی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در ساری اضافه كرد: این مراكز با وجود نداشتن تخصص در حوزه پزشكی، ولی برخی وظایف در رابطه با پزشكی را انجام می دهند.
وی نمونه این مراكز شامل آرایشگاه ها ارائه كننده خدمات بوتاكس وتزریق ژل، نسخه پیچی عطاران و دخالت دندانسازان در حوزه دانپزشكی دانست.
** تولید سامانه مراكز درمانی مجاز
دكترروحانی زاده راهكاردانشگاه علوم پزشكی مازندران برای برخورد با این مراكز را تولید سامانه مراكز درمانی مجاز دانست و اظهار داشت:
با تولید این سامانه، مردم می توانند خدمات درمانی مورد نیاز را از این مراكز دریافت كنند.
وی معایب رجوع مردم به مراكز غیرمجاز مداخله گر درمان را بسته شدن دست دستگاه های نظارتی دانشگاه برای برخورد با این مراكز در صورت خطای پزشكی، برخوردار نشدن خطاهای این مراكز از پشتوانه بیمه ای و استفاده مواد و تجهیزات ناسالم پزشكی دانست.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی مازندران اظهار داشت كه خط قرمز معاونت درمان فعالیت مراكز غیرمجاز مداخله گر درمان است و با این مراكز طبق قانون برخورد می گردد.
**سامانه 191 برای دریافت شكایت
دكتر حامد روحانی زاده تولید سامانه 191 را راهكار مناسب برای دریافت شكایت مردم از پزشكان و كادر درمانی دانست و افزود: مردم می توانند شكایت خویش را از این بخش به سامانه 191 ارائه دهند و با متخلفان هم پس ازبررسی در صورت كوتاهی برخورد و نتایج هم به شاكی ارسال می گردد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی مازندران اظهار داشت كه 120 پزشك متخصص در بیمارستان های دولتی استان به صورت تمام وقت حضور دارند.
دكترروحانی زاده اضافه كرد: همینطور برای تسهیل در امور درمانی بیماران 120 تخت ویژه هم در دولت تدبیر و امید در بیمارستان های دولتی مازندران به راه افتاده است.
مازندران 29 بیمارستان دولتی با حدود 3 هزار تخت بیمارستانی دارد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
6982/1899


1396/11/16
15:31:16
5.0 / 5
1719
تگهای خبر: پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
کادایف kadaif

کادایف kadaif