کادایف

وارنیش تراپی 25 هزار دانش آموز مدارس ابتدایی در مراغه

وارنیش تراپی 25 هزار دانش آموز مدارس ابتدایی در مراغه

كادایف: مراغه - معاون بهداشتی دانشكده علوم پزشكی با اشاره به اجرای طرح های مراقبت از سلامت دانش آموزان اظهار داشت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تا كنون، 25 هزار نفر از دانش آموزان مدراس ابتدایی این شهرستان وارنیش تراپی شده اند.


احمد مجتهدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: در این طرح، مراقبت های دهان و دندان و مراقبت های سلامت توسط مراقبان سلامت مراكز جامع بهداشت و خانه های بهداشت روستایی با همكاری آموزش و پرورش اجرا شده است.
وی با تاكید بر ضرورت اجرای این طرح بهداشتی در مدارس اظهار داشت: پوسیدگی دندان بعنوان یكی از مهمترین مشكلات دانش آموزان بوده كه در این طرح و در قالب طرح تحول نظام سلامت به آن پرداخته می گردد.
وی ادامه داد: سوتغذیه، بیماری های دهان و دندان، التهاب و عفونت لثه ها، بوی بد دهان و همینطور تولید مشكلات روحی و روانی به علت از دست رفتن زیبایی چهره فرد، از مهمترین عوارض ناشی از پوسیدگی دندان در میان نوجوانان بخصوص دانش آموزان است.
مجتهدی افزود: بر این اساس طرح مراقبت از دهان و دندان یا وارنیش تراپی بعنوان برنامه جامع سلامت همزمان با سراسر كشور در مدارس ابتدایی اجرا می گردد.
وی با تاكید بر لزوم ارتقای سطح آگاهی والدین از لزوم انجام وارنیش تراپی در پیشگیری از پوسیدگی دندان در نوجوانان و جوانان اظهار داشت: با عنایت به آمار قابل توجه پوسیدگی دندان در میان نوجوانان، پیشگیری از بروز بیماری های دهان و دندان مقدم بر درمان بوده و انجام وارنیش تراپی بعنوان یكی از برنامه های مهم اجرایی حوزه معاونت بهداشتی است.
وی اضافه كرد: از آغاز طرح تحول سلامت تا كنون پنج مرحله وارنیش تراپی برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی انجام شده كه در هر مرحله حدود 24 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی این شهرستان توسط بهورزان خانه های بهداشت و مراقبان سلامت، خدمات سلامت دهان و دندان دریافت كرده اند.
بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار كادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس بوده و 18 مركز بهداشت شهری در قالب مراكز جامع سلامت و 78 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساكنان مناطق شهری و روستایی عرضه می دهند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 كیلومتری تبریز، مركز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار: عیسی عطاپور**
3077/7487


1396/11/25
13:08:14
5.0 / 5
2360
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
کادایف kadaif

کادایف kadaif