کادایف

تفاهم همكاری دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با فرانسه

تفاهم همكاری دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با فرانسه

كادایف: توافقنامه های همكاری میان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و برخی مراكز علمی، دانشگاهی و بیمارستانی فرانسه برای انتقال تجربه در مدیریت بیمارستانی، اجرای پروژه دیپلم مشترك اورژانس و توسعه تبادل دانشجو و محقق به امضا رسید.



به گزارش كادایف به نقل از ایسنا، دكتر محمد آقاجانی به همراه معاونان آموزشی، بین الملل و تحقیقات و فناوری این دانشگاه از مراكز علمی، دانشگاهی و بیمارستانی پاریس بازدید كرد و در جریان این سفر تفاهم نامه های همكاری با مراكز درمانی و بیمارستانی فرانسه به امضا رسید.

در اولین گام از این بازدیدها كه با همكاری اتاق همكاری های علمی- پزشكی ایران و فرانسه صورت گرفت، دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با دانشگاه «رنه دكارت» پاریس در زمینه انجام پروژه های مشترك تحقیقاتی، برنامه های آموزشی مشترك، جابجایی اعضای هیأت علمی و جابجایی دانشجو تفاهمنامه همكاری امضا كردند. آقاجانی در جلسه ای كه با حضور رئیس دانشگاه رنه دكارت برگزار شد، اطلاعات جامعی از دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و بیمارستان های تابعه و دانشكده های تحت پوشش را به همتای فرانسوی خود ارائه نمود. در ادامه این دیدار توانمندی های پژوهشی دانشگاه، تبادلات علمی در حیطه مسائل آموزشی و همینطور مبحث ماموریت ها و فعالیت های اتاق همكاری های علمی پزشكی دانشگاهی ایران و فرانسه توسط معاونان دانشگاه عرضه شد.

توافق اولیه بر اجرای پروژه دیپلم مشترك اورژانس ایران و فرانسه

پروژه دیپلم مشترك اورژانس بین دو دانشگاه رنه دكارت و علوم پزشكی شهید بهشتی همچون مواردی بود كه در این دیدار عنوان شد و دو طرف ضمن معرفی كوریكولوم های آموزشی رشته تخصصی اورژانس، نسبت به برگزاری دوره مشترك ایران و فرانسه جهت تربیت نیروهای متخصص رشته اورژانس به توافق اولیه رسیدند.

مسئولان دانشگاه همینطور از مركز آموزشی مهارتی بالینی «ilumens» بازدید نمودند. این مركز با سرمایه گذاری بالغ بر پنج میلیون یورو احداث شده و با آموزش ۷هزار دانشجو در رشته های مختلف پزشكی مانند قلب، گوارش، ارولوژی، زنان و زایمان و... به صورت سیمولاتور بعنوان یكی از مراكز جامع آموزشی پیشرفته در دنیا با استفاده از تكنولوژی سیمولاتور شناخته می گردد.

توسعه تبادل دانشجو و محقق با «انستیتو كوشن» پاریس

در ادامه این رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و هیأت همراه، از انستیتو كوشن پاریس هم بازدید كردند و در جلسه ای با پروفسور «پیر اولیویه كورو» -رئیس این مركز- ملاقات داشتند. در این جلسه ظرفیت های تحقیقاتی و پژوهشی دو طرف معرفی گردید. علاوه بر آن توافق اولیه برای جابجایی دانشجویان PhD، محققین بالینی و اساتید صورت گرفت. انستیتو كوشن در فضایی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع احداث و ۶۵۰ محقق در قالب ۳۸ تیم تحقیقاتی در آن فعالیت می نمایند. این مركز یكی از توانمندترین مراكز تحقیقاتی فرانسه در علوم پزشكی است و در زمینه های سرطان، ایدز و اندوكرینولوژی، ایمونولوژی و پروتئومیكس از مراكز معتبر اروپایی به حساب می آید. بازدید از آزمایشگاه های متمركز و سیسیتم پنومتریك انستیتوكوشن از دیگر بخش های حضور در این انستیتو بود.

انتقال تجربه در مدیریت بیمارستانی در همكاری «آسیستانس پوبلیك» فرانسه

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، در ادامه این سفر، مسئولان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از گروه بیمارستانی «آسیستانس پوبلیك» دیدار كردند و در مورد مسائل مربوط به مدیریت بیمارستانی و فعالیت پزشكان و اساتید بالینی، تخت های بیمارستانی، تعداد پرستاران و كادر درمانی تبادل اطلاعات كردند.

ملاقات رسمی با «مارتن هیرش»؛ وزیر سابق بهداشت فرانسه و رئیس فعلی گروه بیمارستانی «آسیستانس پوبلیك» بخش دیگری از برنامه این سفر بود. در این ملاقات در مورد مبحث مدیریت مجموعه های بیمارستانی و تامین بودجه بحث و تبادل نظر و مقرر شد دوره های مدیریت بیمارستانی توسط گروه بیمارستانی آسیستانس پوبلیك در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار گردد. در ادامه همینطور از مركز چك آپ بیمارستان «نكر»، «خانه سولن» -مركز نوبالغین و نوجوانان-، ساختمان جدید «پورتال رویال» - مركز مادر و كودك و واحد نوزادان- و سرویس «رانیماسیو» و سیستم اورژانس بیمارستان كوشن بازدید شد.

در آخر این سفر، رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و هیأت همراه در دیداری كه به دعوت سفیر ایران در فرانسه صورت گرفت، ضمن تشریح ظرفیت های دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و همینطور تعامل صورت گرفته با مراكز دانشگاهی و بیمارستانی فرانسه ابراز امیدواری كرد كه با همیاری سفارت ایران در فرانسه ارتباطات شكل گرفته تقویت شود و شاهد ارتقای سلامت و كیفیت خدمات درمانی در كشور باشیم. ابوالقاسم دلفی - سفیر ایران در فرانسه هم آمادگی خویش را برای پیشبرد اهداف مورد نظر اعلام و بر نقش اثرگذار ارتباطات علمی و دانشگاهی ایران و فرانسه تصریح كرد.








1396/12/08
22:31:38
5.0 / 5
1751
تگهای خبر: پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif