کادایف

خدمات بهداشتی درمانی به 24 هزار زائر اربعین در ایلام عرضه شد

خدمات بهداشتی درمانی به 24 هزار زائر اربعین در ایلام عرضه شد

كادایف: ایلام - رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایلام اظهار داشت: از ابتدای راهپیمایی عظیم اربعین تا كنون حدود 24 هزار زائر به مراكز درمانی این استان مراجعه نموده و خدمات بهداشتی و درمانی به آنها عرضه شده است.


دكتر كریم همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار نمود: از این تعداد 23 هزار و 458 نفر به صورت بستری موقت، درمان سرپایی و ترخیص شده اند و 458 نفر هم در بخش های تخصصی و ویژه بستری شده اند.
وی خاطرنشان كرد: همینطور در این مدت 358 مورد عمل جراحی بر روی زائران اربعین در مراكز درمانی سطح استان انجام شده است.
وی افزود: بیشتر از 22 هزار نسخه دارویی هم توسط پزشكان صادر گردیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایلام افزود: در این مدت 236 نفر در سوانح رانندگی و تصادفات جاده ای مصدوم شدند كه با استفاده از آمبولانس های فوریت پزشكی به مراكز اورژانس و مراكز درمانی انتقال یافته اند.
دكتر همتی یادآورشد: به منظور انتقال مصدومان سوانح و بیماران به مراكز درمانی، 743 مورد فراخوان آمبولانس انجام شده است.
وی خاطرنشان كرد: همینطور به علت وخامت وضعیت بعضی از بیماران و مصدومان، چهار مورد توسط بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان های مركز استان انتقال یافته اند.
به گزارش كادایف به نقل از ایرنا، یك هزار و 200 پرسنل بهداشتی درمانی دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشكی در روزهای اربعین در راه تردد زائران در این استان و مرز مهران مستقر شده است.
همچنین 11 بیمارستان شامل 9 بیمارستان دانشگاه و 2 بیمارستان صحرایی دانشگاه و ارتش در این استان در روزهای اربعین با تمام تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز در آماده باش كامل هستند.
پنج دستگاه بالگرد، 150 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه موتورلانس در این ایام در راه تردد زائران اربعین حسینی مستقر شده است.
طبق اعلام مسئولان تابحال بیشتر از 540 هزار زائر طی اول ماه صفر تابحال از مرز مهران تردد داشته اند.
6032


1397/08/01
21:46:27
5.0 / 5
1641
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , تخصص , جراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
کادایف kadaif

کادایف kadaif