کادایف

سالی چند ایرانی قربانی بیماری های غیرواگیر می شوند؟

سالی چند ایرانی قربانی بیماری های غیرواگیر می شوند؟

كادایف: مدیركل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت ضمن عرضه آخرین آمار از مرگ ومیر ناشی از بیماری های غیرواگیر، اقدامات وزارت بهداشت در این راستا را شرح داد.



دكتر افشین استوار در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین آمار مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر اظهار داشت: بر مبنای آخرین آمارهایی كه داریم حدود ۸۰هزار مرگ ناشی از بیماری های غیرواگیر اصلی در بازه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال در كشور رخ می دهد.

وی با اشاره به اینكه مرگ ناشی از بیماری های غیرواگیر زودرس است، اظهار داشت: مرگ در سن ۳۰ تا ۷۰ سالگی مرگ زودرس محسوب می شود؛ یعنی مرگ به واسطه بیماری های غیر واگیر زودتر رخ می دهد؛ چراكه یك مرگ طبیعی باید در سن ۷۰ سالگی به بعد رخ دهد.

به گفته مدیركل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، بیماری های قلبی _ عروقی، دیابت، سرطان ها و بیماری های مزمن تنفسی چهار بیماری غیرواگیر اصلی هستد كه مرگ ومیر زیادی را شامل می شوند.

وی درباره اقدامات وزارت بهداشت در جهت پیشگیری از بیماری های غیرواگیر هم اظهار داشت: تلاش وزارت بهداشت بر این است كه ۸۰هزار مرگ ناشی از این بیماری ها را كاهش دهیم. بر همین اساس، هدفی كه در سند ملی پیشگیری و كنترل بیماری های غیر واگیر در نظر گرفته شده است، كاهش ۲۵ درصدی مرگ های زودرس ناشی از بیماری های غیرواگیر تا سال ۱۴۰۴ است.




1397/08/12
14:43:57
5.0 / 5
1606
تگهای خبر: بهداشت , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
کادایف kadaif

کادایف kadaif