کادایف

دریافت وجه مكانیزاسیون دارویی در داروخانه ها قانونی است؟

دریافت وجه مكانیزاسیون دارویی در داروخانه ها قانونی است؟

به گزارش كادایف مدیركل سازمان بیمه سلامت استان تهران در واكنش به مباحثی در خصوص دریافت وجه مكانیزاسیون دارویی در داروخانه ها تصریح كرد: هر تعرفه ای كه قرار باشد از مردم یا بیمه شدگان دریافت شود و یا مراكز درمانی بر مبنای آن اقدام نمایند، باید مصوب شورای عالی بیمه و هیئت دولت باشد و ازاین رو بیمه شده باید وجهی را كه برای آن مصوبه وجود دارد، بپردازد.


دكتر كوروش فرزین در گفت وگو با ایسنا، درباره مباحث مطرح در خصوص دریافت وجه مكانیزاسیون دارویی در داروخانه ها، اظهار داشت: هم اكنون بحث هایی در داروخانه ها برای دریافت یك سری تعرفه و خدمات وجود دراد. اما باید توجه داشت كه خدمات تحت پوشش سازمان بیمه شامل خدمات دارویی یا خدماتی كه پزشكان در خارج از سیستم دارویی عرضه می كنند، باید توسط هیئت دولت و وزارت بهداشت شود.
وی افزود: اگر در برخی از خدمات مانند خدمت مكانیزاسیون دارویی وجهی از بیمه شدگان دریافت شود، جزو تعهد بیمه سلامت نیست. همینطور این سازمان متولی اعلام قانونی بودن یا غیر قانونی بودن آن نیست. وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه تعرفه های پزشكی را در شورای عالی بیمه پیشنهاد می دهند و در حوزه هیئت دولت مصوب و هر سال توسط مصوبه دولت ابلاغ می گردد.
فرزین در انتها تصریح كرد: هر تعرفه ای كه قرار باشد از مردم یا بیمه شدگان دریافت شود و یا مراكز درمانی بر آن اقدام نمایند، باید مصوب شورای عالی بیمه و هیئت دولت را داشته باشد. بیمه سلامت هم بر مبنای وظیفه نظارتی كه دارد، بر هر آنچه كه بعنوان تعرفه قانونی توسط وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه ابلاغ می شود، نظارت خواهد داشت. ازاین رو بیمه شده باید وجهی را كه برای آن مصوبه وجود دارد، بپردازد.



1397/09/24
19:23:01
5.0 / 5
1654
تگهای خبر: بهداشت , بیمه , پزشك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif