کادایف

استاندار: سند امنیت غذایی زنجان تهیه میگردد

استاندار: سند امنیت غذایی زنجان تهیه میگردد

كادایف: استاندار زنجان اظهار داشت: سند امنیت غذایی زنجان و برش شهرستانی آن سال آینده تهیه میگردد كه در آن سهم دانشگاه علوم پزشكی بصورت عملیاتی و دیگر ارگان ها و دستگاه های متولی مانند جهاد كشاورزی مشخص خواهد شد.


به گزارش كادایف به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی روز جمعه درمراسم افتتاح بخش شیمی درمانی و آزمایشگاه فوق تخصصی مهرانه زنجان اضافه كرد: فعالیت مراكز خیریه ای نظیر مهرانه بیان كننده آن است كه این استان از انسان های بسیار توانمندی برخوردار می باشد.
وی گفت: وجود 120 هزار خیر و كمك ماهانه هفت میلیارد ریال به مهرانه از توانمندی بالا حكایت دارد این در شرایطی است كه 80 تا 100 درصد هزینه درمان بیماران بازگشت كننده از استان زنجان و 40 درصد هزینه های درمان بیماران از دیگر استان ها در این مركز بلاعوض است.
استاندار زنجان افزود: مدیران و مسئولان باید از این توانمندی ها در جهت توسعه و آبادانی استان استفاده كنند.
حقیقی اضافه كرد: خیریه ها ثابت كرده اند، سوژه سلامت اجتماعی و پیشگیری برای آنها امری مهم شمرده می شود و فراگیری آموزش های لازم در این خصوص توسط 30 هزار جوان و نوجوان از راه مهرانه در امتداد این امر است.
استاندار زنجان افزود: الان در كشورمان و در جهان سوژه بیماری های واگیر برطرف شده است و كمترین مرگ و میرهای ناشی از این نوع بیماری ها گزارش میگردد در حالیكه مشكل اساسی حوزه بهداشت و درمان بیماری های غیر واگیر است.
وی افزود: در ارتباط با مشكلات بیماری های غیرواگیر سه بخش عمده وجود دارد كه در این میان دانشگاه های علوم پزشكی مسئولیت 20 درصدی دارند و بخشهای دیگر سازمان های متولی تغدیه سالم از قبیل جهاد كشاورزی، اداره كل استاندارد و آموزش و پرورش است كه نقش مهمی در نمایش غذای سالم به مردم دارند.
حقیقی یادآوری كرد: مردم باز مسئولیت مهمی در حوزه سلامت خصوصاً رعایت الگوی غذایی خود بر عهده دارند، تا كمتر به بیماری های غیر واگیر مبتلا شوند.
استاندار زنجان افزود: برای اجتماعی شدن سلامت و امنیت غذایی باید بیشتر از گذشته از ظرفیت های مردم بهره گرفت.
حقیقی اشاره كرد: مهرانه اقدامات متعددی را در حوزه سلامت انجام داده است و فعالیتهای این انجمن با اقدامات دانشگاه علوم پزشكی استان موازی نیست.
وی یادآوری كرد: مهرانه هیچ مزاحمتی برای دانشگاه علوم پزشكی زنجان احداث نمی كند و در واقع قوت بزرگی شمرده می شود و در این میان نباید این واحد دانشگاهی قفلی برای این مجموعه خیری احداث كند.
وی گفت: اتحاد و همدلی در شرایط كنونی كشور اهمیت زیادی دارد چونكه استكبار برای عدم توفیق و شایستگی های ایران در بخش های مختلف توطئه های متعددی را اجرا می كند.
حقیقی اضافه كرد: مقوم های اتحاد، شامل اعتماد، رضایت و مشاركت میگردد و حضور خیرین و مشاركت فعالانه مردم بر گرفته از آیتم های یاد شده است كه باید به سایر حوزه ها باز تعمیم داده شود.
استاندار زنجان افزود: طبق برنامه ریزی ها تلاش میگردد سال آینده همایشی با حضور خیرین منتخب كشور با هدف معرفی فعالیت های مهرانه در استان برگزار گردد.
وی اشاره كرد: با مشاركت خیرین طرح توسعه بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان كه در سال های گذشته راكد مانده بود، فعال میگردد.
9646/6085


1397/10/21
22:22:51
5.0 / 5
1742
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , پزشك , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif