کادایف
مدیركل بهزیستی استان فارس:

هر فرد باید عضو یك خیریه یا سازمان مردم نهاد باشد

هر فرد باید عضو یك خیریه یا سازمان مردم نهاد باشد

به گزارش كادایف مدیركل بهزیستی استان فارس در زمینه لزوم همكاری سازمان های مردم نهاد و خیریه ها بیان داشت: اگر این سازمان ها نباشند ساز و كارهای نظام برای از میان بردن صدمه های اجتماعی موفق نمی گردد و هر فرد در استان فارس باید عضو یكی از سمن ها یا خیریه ها باشد.


به گزارش كادایف به نقل از ایرنا، سیدمرتضی موسوی شنبه 22 دی ماه در اولین جلسه هم اندیشی سازمان های دولتی، همیاران بهزیستی، مسئولیت اجتماعی (سهم) عنوان كرد: مسائل اجتماعی با عنایت به ماهیتش نمی تواند تنها یك متولی داشته باشد و حتی دولت با ساز و كارهای گسترده اش نمی تواند در مواجهه با لطمه ها به تنهایی موفق باشد و به همیاری همه سازمان ها و زمانی طولانی برای رفع آنها نیاز داریم.
وی اعلام نمود: الان 600 موسسه خیریه در فارس و 90 موسسه باز در شهر شیراز فعالیت می كند و دیگر زمان آن رسیده كه خیران نه بر طبق سنت دیرینه كه بر طبق مسئولیت و نیاز اجتماعی فعالیت كنند.
موسوی با اشاره به اینكه آموزش های مهارتی همچون آموزش مهارت های زندگی، آموزش مهارت های فردی و آموزش قبل از ازدواج پنج تا ده سال آینده خودرا نشان می دهد، اظهار داشت: نیازمند حركتی مستمر با برنامه و بلندمدت هستیم؛ چراكه لطمه در یك مكان خاص شكل نمی گیرد و سیال است و برنامه ریزی ها باید همه لایه های اجتماعی و سطوح استانی را در برگیرد.
وی عنوان كرد: سازمان بهزیستی به مثابه دیدبانی اجتماعی كه آینده نگری و آینده پژوهی را سرمشق قرار داده است، از دهه 70 مسائل را رصد كرده و هشدارهایی را بر طبق یافته های تحقیقی در دهه 80 درباره بروز لطمه های جدید اجتماعی داد.
مدیركل بهزیستی فارس هدف از برگزاری این هم اندیشی را آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به دستگاهای مختلف و جلب توجه آنان به مسئولیت های اجتماعی عنوان نمود و اضافه كرد: هركس موظف است در جایگاه شخصی و اداری بعنوان یك انسان احساس مسئولیت كند و در امتداد سلامت استان، شهر و كشور گام بردارد.
مدیركل بهزیستی فارس افزود: درحال حاضر نوعی بی انگیزگی در جامعه وجود دارد و گرفتار بیماری اجتماعی هستیم.
موسوی افزود: استان فارس در حوزه لطمه ها جزو سه استان اول در كشور است به گونه ای كه برخی معلولیت ها تا سه برابر بیشتر از میانگین كشوری در فارس دیده میگردد.
وی با اشاره به مرگ زنی كارتن خواب در ابتدای هفته گذشته و نیزمرگ یك كارتن خواب دیگر در شب گذشته در شیراز، عنوان كرد: هم كارتن خوابی كه در خیابان فوت كرده است و هم نیازمند و هم معلول، همگی خلیفه الله هستند و چنین وضعی شایسته آنان نیست.
مدیركل بهزیستی فارس اظهار داشت: برخی خیران تمایل دارند در اموری همچون مدرسه سازی، ساخت مسجد و درمانگاه شركت كنند؛ اما امروز نیاز اساسی این شهر ساماندهی لطمه های اجتماعی است و باید نهضتی برای ساماندهی پول های سرگردان خیران در كشور راه اندازی شود.

** معتادان را با اتوبوس از استان های مجاور به شیراز می آورند
رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی لطمه های اجتماعی شهرداری شیراز در این نشست عنوان كرد: باخبر شده ایم كه از استان های مجاور معتادان را با اتوبوس به شیراز منتقل می كنند و به همین سبب شیراز با انباشتگی لطمه اجتماعی مواجه شده است كه رفع آن در توان این شهر نیست.
یوسف آفرینی اظهار داشت: برای چنین شرایطی باید بودجه متفاوتی در نظر گرفته شود كه از راه بهزیستی با این حجم لطمه اجتماعی تامین نمی گردد.
وی با اشاره به اینكه كمپ ماده 16 (ترك الزامی اعتیاد) مردان در شیراز تنها برای 240 نفر بودجه دارد، اظهار داشت: این در شرایطی است كه بیشتر از 1000 نفر معتاد متجاهر در خیابان ها دیده میگردد.
رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی لطمه های اجتماعی شهرداری شیراز افزود: با عنایت به وضع موجود باید مطالبه درخوری رخ دهد و تهران بودجه مناسبی را برای ساماندهی این وضعیت اختصاص دهد.
آفرینی با اشاره به اینكه شیراز بیشترین ظرفیت جذب توریست را در ایران دارد، اظهار داشت: این شهر آبروی ایران است اما به سبب حضور معتادان متجاهر در بافت تاریخی، مجال لذت از گردشگر ها گرفته شده و احیانا خاطره ای نامطلوب در ذهن آنها برجای خواهد گذاشت.
7375 /1876


1397/10/22
15:54:22
5.0 / 5
1506
تگهای خبر: بیماری , درمان , زندگی , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
کادایف kadaif

کادایف kadaif