کادایف

نمی توان زمان دقیقی برای اختتام كرونا اعلام نمود

نمی توان زمان دقیقی برای اختتام كرونا اعلام نمود

به گزارش كادایف ایسنا/البرز معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشكی البرز اظهار داشت: ویروس كرونا رفتارهای متضادی در سازگاری با محیط دارد و اصلا نمی توان زمان دقیقی برای اختتام اپیدمی آن اعلام نمود.



محمد نوری سپهر در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: حدود ۱۲ روز است كه كشور با ویروس كرونا درگیر است و طی این مدت شاهد تغییر رفتار و عادات بهداشتی مردم برای جلوگیری از شیوع این ویروس بوده ایم.

وی با اشاره به اینكه بوسیله همكاری مردم با مجموعه بهداشت و درمان استان می توانیم این بیماری را شكست دهیم، اضافه كرد: مردم باید ضمن اینكه به سفارش های بهداشتی برای جلوگیری از مبتلاشدن به این ویروس توجه داشته باشند، از ایجاد جو اضطراب و هراس افكنی در بین دوستان و... بپرهیزند.

وی توضیح داد: اضطراب علاوه بر اینكه سیستم ایمنی و دفاعی بدن را ضعیف می كند، موجب تضعیف روحیه و ایجاد جو ناامیدی در جامعه می شود كه در شرایط فعلی به هیچ وجه درست نیست.

نوری سپهر در ادامه با تاكید بر اینكه پیشگیری مهمترین راه مقابله با ویروس كرونا است، اظهار داشت: برای پیشگیری مردم باید در مرحله اول در منزل بمانند و جز در موارد ضروری از فضای امن خانه خود خارج نشوند.

وی اظهار نمود: شست و شوی مداوم دست ها یعنی هر ۲۰ دقیقه یكبار و عدم تماس دست با چشم و گوش و بینی از دیگر راه های پیش گیری از مبتلاشدن به این بیماری است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشكی البرز با اشاره به زمان اتمام اپیدمی این ویروس اضافه كرد: ویروس كرونا رفتارهای متضادی در سازگاری با محیط دارد و اصلا نمی توان زمان دقیقی برای اختتام اپیدمی آن اعلام نمود.

این مسئول افزود: همزمانی شیوع این ویروس با زمانی كه عده زیادی به سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا شده اند هم سبب شده كادر درمانی در تشخیص این بیماری ها با توجه به این كه علائم مشابهی دارند با مشكل مواجه شوند.

وی اظهار داشت: بر این اساس از شهروندان در خواست می شود در صورت داشتن علائم سرماخوردگی تا زمانی كه با مشكلات حاد تنفسی و تب بالا مواجه نشده اند، به بیمارستان ها و مراكز درمانی بازگشت نكنند چون این فضاها آلودگی زیادی دارند و ممكنست فردی با سرماخوردگی وارد بیمارستان شود ولی با ویروس كرونا بازگردد.





منبع:

1398/12/11
14:00:39
5.0 / 5
1973
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
کادایف kadaif

کادایف kadaif