کادایف

نكاتی برای كنترل علایم آرتریت پسوریازیس

نكاتی برای كنترل علایم آرتریت پسوریازیس

به گزارش کادایف درمان پزشکی عارضه آرتریت پسوریازیس (PsA) به منظور کنترل علایم و محافظت از مفاصل در مقابل بیماری ضروریست اما در کنار اقدامات درمانی و معاینه های منظم، روش های روزمره ای وجود دارد که میتوان برای تقویت سلامت مفاصل و پیشگیری از تشدید بیماری به کار گرفت.


به گزارش کادایف به نقل از ایسنا، سایت "webmd" در گزارشی به نکاتی اشاره کرده که با به کار گیری آنها میتوان علایم عارضه آرتریت پسوریازیس را در کنار روش های درمانی مرسوم کنترل کرد.
تحرک داشته باشید: ورزش به شما کمک می نماید تا مفاصل شما نرم و منعطف شوند. حرکت همینطور می تواند التهاب و درد را کم کند. با یک تمرین بدنی منظم، عضلات قوی تر و مفاصل پایدارتر شده و میتوان سفتی و گرفتگی را از بین برد. تمرینات قدرتی و تمرینات کم برخورد مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری امکان دارد برای شروع خوب باشد.
غذاهای مفید و سالم مصرف کنید: باآنکه هیچ رژیم غذایی مخصوصی برای درمان آرتریت پسوریازیس وجود ندارد اما رژیم غذایی مناسب برای قلب، بهترین گزینه برای حفظ سلامت در طولانی مدت است. بیماران مبتلا به این عارضه حدود سه برابر بیشتر در معرض مبتلا شدن به بیماری قلبی، سکته مغزی یا هر نوع بیماری قلبی-عروقی هستند. همینطور احتمال مبتلا شدن به دیابت نوع دو در این افراد بیشتر است. برای این افراد مصرف گوشت ماهی و سایر پروتئین های فاقد چربی، سبزیجات و غلات کامل سفارش می شود. میزان کربوهیدرات، شکر و گوشت قرمز مصرفی را کاهش دهید و در طول روز مقدار کافی آب بنوشید.
برنامه درمانی خویش را دنبال کنید: روشهای درمانی آرتریت پسوریازیس به صورت مستقیم در کاهش علایم و محافظت از مفاصل موثر است. آنها موثرترین راه برای کاهش التهاب در بدن و پیشگیری از صدمه بیشتر هستند. بیشتر داروهای سفارش شده برای آرتریت پسوریازیس داروهای مزمن هستند به این مفهوم که برای اثر گذاشتن باید در طولانی مدت مصرف شوند.
استرس وارد شده به بدن را کنترل کنید: هنگام استرس، بدن مواد شیمیایی آزاد می کند که عضلات را تحت فشار قرار داده و التهاب را تشدید می کند که می تواند سبب صدمه و درد در مفاصل شود. استرس و آرتریت پسوریازیس اغلب دور باطلی ایجاد می کنند. استرس می تواند درد مفصل را تشدید کرده یا حتی سبب شعله ور شدن آن شود که این امر باردیگر استرس را تشدید می کند و این چرخه ادامه می یابد. نکته کلیدی این است که این چرخه را میتوان به روش های مختلف به صورت مثال از راه مصرف دارو و از بین بردن استرس قطع کرد.
از سلامت روان خود مراقبت کنید: سلامت روان خویش را در اولویت قرار دهید. این امکان دارد به معنای یادگیری و آگاهی بیشتر در مورد شرایطی باشد که بواسطه بیماری در آن قرار می گیرید و ازاین رو می توانید برای مقابله با آن احساس آمادگی بیشتری داشته باشید.




منبع:

1400/04/22
09:56:45
5.0 / 5
126
تگهای خبر: بیماری , پروتئین , پزشك , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
کادایف kadaif

کادایف kadaif