کادایف
نماینده مردم خلخال و كوثر:

وضعیت معیشتی پرستاران بهبود می یابد

وضعیت معیشتی پرستاران بهبود می یابد

كادایف: اردبیل - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های خلخال و كوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با تصویب قانون نظام تعرفه پرستاری در مجلس وضعیت حقوق و معیشت پرستاران بهبود می یابد.


به گزارش كادایف به نقل از ایرنا، دكتر بشیر خالقی روز جمعه در آئین تجلیل از پرستاران و دانشجویان دانشكده علوم پزشكی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال اضافه كرد: مقدمات لایحه قانون تعرفه نظام پرستاری بعد از طرح و بررسی در كمیسیون های مختلف همچون كمیسیون بهداشت و درمان و بعد از تایید در كمیسیون تلفیق مجلس هم اكنون آماده برای طرح در صحن علنی مجلس است.
او اظهار داشت: انتظار می رود با اكثریت آرای موافق نمایندگان حقوق، مزایا و معیشت قشر تلاشگر جامعه پرستاری كشور كه حداقل های زندگی یك فرد به حساب می آید، با تصویب این قانون بهبود یابد.
وی با اشاره به اینكه با اجرای طرح تحول سلامت در كشور بار مالی سنگینی بر دوش دولت برای تامین اعتبارات اجرای این طرح گذاشته شد اضافه كرد: برای اجرای مراحل بعدی این طرح افزایش هفت درصدی بودجه وزارت بهداشت و درمان برای بودجه سال 97 پیش بینی شده است.
او اظهار نمود: بخشی از این بودجه از محل تخصیص یك درصد از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده تامین خواهد شد.
عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همینطور اظهار داشت: با استقلال دانشكده علوم پزشكی خلخال اعتبارات این دانشكده برای سال آینده افزایش یافته و خدمات عرضه شده به مردم هم بمراتب بهتر خواهد شد.
وی اضافه كرد: استقلال این دانشكده برخلاف عقیده برخی افراد قطع ارتباط با دانشگاه علوم پزشكی مركزاستان نبوده و بعد از استقلال دانشكده خلخال هم هر زمان كه نیازی به اعزام بیماران به مركز استان حس گردد این كار صورت گرفته و همكاری این دانشكده با مركز استان در عرصه های مختلف پزشكی، بهداشتی و درمانی همانند قبل حفظ خواهد شد.
خالقی از نحوه برخورد فضای مجازی شهرستان خلخال با وضعیت خدمات رسانی بهداشتی و درمانی عرضه شده از جانب دانشكده علوم پزشكی به مردم منطقه انتقاد كرد.
او اظهار داشت: در حالیكه 25 پزشك متخصص و فوق تخصص در تخصص های مختلف پزشكی همراه ده ها نفر از پزشكان عمومی در سیستم بهداشت و درمان دانشكده در مناطق شهری و روستایی به مردم شهرستان بصورت مجانی و با دریافت هزینه های بسیار ناچیز خدمات عرضه می كنند درج و نشر اخبار خلاف واقعیت و اعلام كمبود پزشك در خلخال تضییع حقوق مردم و نادیده گرفتن حجم زیاد خدمات بهداشتی و درمانی دولت در این منطقه از جانب گردانندگان فضای مجازی مسموم این شهرستان است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 كیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018


1396/11/06
18:05:35
5.0 / 5
2407
تگهای خبر: پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
کادایف kadaif

کادایف kadaif