کادایف
قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل خبر داد

آغاز فصل جدیدی در روابط ایران و ژاپن در حوزه سلامت

آغاز فصل جدیدی در روابط ایران و ژاپن در حوزه سلامت

كادایف: قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل اظهار داشت: می توان گفت فصل جدیدی در روابط نظام سلامت دو كشور ایران و ژاپن و همینطور حمایت دولت ژاپن از اقدامات وزارت بهداشت ایران بوجود آمده است و امیدواریم كه به اهداف و نتایج مطلوبی برسیم.


به گزارش كادایف به نقل از ایسنا، دكتر محسن اسدی لاری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این اجلاس به همت گروه تجهیزات پزشكی ژاپن ( OMETA ) كه متشكل از ۱۶۸ شركت تجهیزات پزشكی است، در سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن برگزار شده است.
وی با بیان این كه در این اجلاس بیش از ۶۰ شركت ژاپنی مشاركت دارند، اظهار داشت: دكتر مسائلی - مشاور وزیر و مدیر كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت و دكتر قریب - عضو كمیته فنی تجهیزات پزشكی و رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، سیاست های وزارت بهداشت در حوزه تجهیزات پزشكی را تبیین كردند.

اسدی لاری اضافه كرد: بازار تجهیزات پزشكی ایران، وضعیت واردات، همكاری های متقابل، ساخت تجهیزات پزشكی، انتقال دانش و فناوری تجهیزات پزشكی و همكاری های تحقیق و توسعه همچون موضوعاتی بود كه توسط دكتر مسائلی، مدیر كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت به آن پرداخته شد و شركت های خارجی هم متقابلا نقطه نظرات شان را در این زمینه ها بیان نمودند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل اضافه كرد: انتظار این است كه پس از باز شدن فضای سیاسی بین دو كشور و هم تعهد سیاسی مقامات عالی رتبه دو كشور ایران و ژاپن و همینطور امضای سند همكاری های اقتصادی و تامین مالی بین دو كشور كه بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار است، اقدامات بسیار مناسبی در جهت گسترش همكاری های دو كشور در حوزه سلامت صورت گیرد.

اسدی لاری در ادامه با اشاره به مذاكرات صورت گرفته بین مقامات ایرانی و ژاپنی اظهار داشت: سرپرست سفارت ایران در ژاپن هم از برگزاری مطلوب مذاكرات و حمایت جدی كشور ژاپن از حوزه سلامت و گسترش همكاریهای دو كشور در حوزه سلامت اطلاع داده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل در انتها با اشاره به امضای دو پروژه همكاری مشترك در زمینه سلامت، اضافه كرد: می توان گفت فصل جدیدی در روابط نظام سلامت دو كشور و همینطور حمایت دولت ژاپن از اقدامات وزارت بهداشت ایران بوجود آمده است و امیدواریم كه به اهداف و نتایج مطلوبی برسیم.
آغاز فعالیت شركت های تجهیزات پزشكی ژاپنی ظرف سه ماه آینده، در ایران
مشاور وزیر و مدیركل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت با اشاره به اینكه تولیدكنندگان تجهیزات پزشكی در ژاپن به لحاظ كیفیت، توانمندی بالایی دارند، خبر داد: شركت های ژاپنی كه تمایل به همكاری با ایران را دارند، قراراست ظرف سه ماه آینده، زمینه فعالیت شان آغاز شود.

به گزارش وبدا، دكتر رضا مسائلی درمورد جزئیات سفر به ژاپن اظهار داشت: در جریان سفر به ژاپن از برخی شركت های تولید كننده تجهیزات پزشكی این كشور بازدید كردم. شركت های ژاپنی كه تمایل به همكاری با ایران را دارند، قراراست ظرف سه ماه آینده فعالیت شان آغاز شود.

مشاور وزیر و مدیركل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت تصریح كرد: تولیدكنندگان تجهیزات پزشكی در ژاپن به لحاظ كیفیت، توانمندی بالایی دارند، این كیفیت در حوزه طراحی بردهای الكترونیكی، بردهای چندلایه و پیچیده، طراحی آی سی های الكترونیكی و برنامه ریزی آی سی ها و همینطور كیفیت محصول نهایی در رتبه و درجه بالایی قرار دارد.
مسائلی خاطرنشان كرد: برپایه هماهنگی هایی كه با این كشور صورت گرفته، امیدواریم شاهد فعالیت جدی و موثر تولیدكنندگان تجهیزات پزشكی ژاپنی در ایران باشیم و این مورد ظرف سه ماه آینده طبق برنامه ریزی ها، عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار داشت: افرادی كه تمایل به تولید و سرمایه گذاری در این زمینه را دارند، می توانند فعالیت خویش را آغاز كنند، به این نحو كه ما شركت های تولید كننده ژاپنی كه تمایل به همكاری دارند را رسما اعلام می نماییم، از طرفی افرادی كه علاقه مند هستند با طرف ژاپنی ارتباط برقرار كنند، طبق هماهنگی های به عمل آمده می توانند مذاكرات خویش را انجام دهند، وزارت بهداشت هم بعنوان هماهنگ كننده و ناظر، زمینه سازی های لازم را به عمل خواهد آورد.



1396/12/05
19:46:44
5.0 / 5
1778
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif