کادایف

سنقر و كلیایی در شبكه ملی جامعه ایمن

سنقر و كلیایی در شبكه ملی جامعه ایمن

به گزارش كادایف سنقر و كلیایی در پنجمین همایش استانی جامعه ایمن و پیشگیری از حوادث كه روز دوشنبه با حضور مسئولان ملی و استانی برگزار گردید پس از شهرستان زرند بعنوان دومین شهرستان كشور به شبكه ملی جامعه ایمن پیوست.


به گزارش كادایف به نقل از ایرنا؛ فرماندار سنقر و كلیایی روز دوشنبه در این همایش اظهار داشت: امروز به تناسب افزایش تنش ها در جامعه بشری، باوجود رشد چشمگیر شاخص ها در عرصه های علم و تكنولوژی، صدمه ها هم در حوزه های مختلف در جامعه افزایش پیدا كرده است.
یاور محمدی اضافه كرد: وقوع تعداد بالای حوادث رانندگی و تصادفات و مرگ و میر و نابسامانی ها و صدمه های ناشی از آن، بازنگری در روش ها، كاركردها و رویكردها در جهت تولید تغییرات اساسی در این مسیر و پیشگیری و كاهش این حوادث ناگوار بعنوان اولویت های مهم در این حوزه لازم و ضروری می باشد.
وی از تلاش و كوشش دست اندركاران طرح جامعه ایمن قدردانی كرد و اظهار داشت: ادامه و تقویت این موضوع، سنقر و كلیایی را با خصوصیت های برجسته فرهنگی به استان و كشور معرفی خواهد نمود تا شاهد كاهش میزان تلفات و صدمه ها به حداقل ممكن در كشور باشیم.
نماینده مردم سنقر و كلیایی در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه از تلاش مسئولان در اجرای طرح جامعه ایمن قدردانی كرد و بافت های فرسوده شهری و تراكم بالای جمعیت در شهرك ها كه دارای منازل مسكونی صدمه پذیر هستند را بعنوان چالش هایی برشمرد كه در برابر وقوع زلزله خسارت جانی زیادی را به دنبال خواهند داشت برشمرد و اظهار داشت: باید برای پیشگیری از آن چاره اندیشی شود.
حجت الاسلام حسینی كیا، كمبود پزشكان متخصص، پرستار و نیروهای خدماتی، وجود دستگاه های فرسوده و نیاز به افزایش ظرفیت دانشكده پرستاری را از مشكلات و نیازهای شهرستان در حوزه بهداشت و درمان برشمرد.

**بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر
رئیس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه هم در ادامه این جلسه، بیماری های قلبی و عروقی، مغزی و سكته ها و حوادث را از عوامل مرگ و میر در استان ذكر كرد و اظهار داشت: حوادث و تروما كه بیشتر در سنین جوانی رخ می دهد از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.
دكتر محمودرضا مرادی با اشاره به اینكه كشور ما جزء 6 كشور دنیا در حوادث و بلایای طبیعی است، اضافه كرد: مرگ و میر در سنین جوانی كه بیشتر آنها مردان و سرپرست خانوار هستند، در جامعه و خانواده سبب مشكلات روانی، اقتصادی و افسردگی می گردد.
وی اهمیت برتری پیشگیری از درمان، مشاركت مردم، حمایت مسئولان و عرضه آموزش های لازم افراد جامعه را در كاهش این حوادث مهم دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه از وضعیت مطلوب سنقر و كلیایی از لحاظ برخورداری از پزشكان متخصص نسبت به شهرستان های استان اطلاع داد و اظهار نمود: اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش بیمارستان ها و عرضه خدمات، سبب احساس كمبود پزشكان متخصص شده است.
مدیر سوانح و حوادث وزارت بهداشت و درمان هم در ادامه این جلسه با تبریك پیوستن سنقر و كلیایی به شبكه ملی جامعه ایمن اظهار داشت: مجموعه مدیریتی شهرستان باید در این راستا اولویت ها را مشخص و برای آن اهداف واقع بینانه و بلند پروازانه در كوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت كه قابل دست یابی باشد را ترسیم كند.
دكتر مقیثی اضافه كرد: در بحث جامعه ایمن، اولویت های هر شهرستان ممكن است با شهرستان های دیگر متفاوت باشد و بر مبنای نیازها و با همفكری همه مسئولان و جلب مشاركت جامعه برنامه ریزی شود به صورتی كه مردم اولویت را قبول داشته باشند و آن را احساس كنند.
سنقر و كلیایی با 82 هزار نفر جمعیت در فاصله 85 كیلومتری شمال شرق كرمانشاه واقع شده است.
7446/3033

 

1396/12/07
16:01:27
5.0 / 5
1958
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
کادایف kadaif

کادایف kadaif