کادایف

ظرفیت اقامتی مازندران برای تعطیلات نوروزی هفت درصد افزایش یافت

ظرفیت اقامتی مازندران برای تعطیلات نوروزی هفت درصد افزایش یافت

كادایف: ساری - معاون گرشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت كه برای تعطیلات نوروز 97 ظرفیت اقامتی استان با هفت درصد افزایش به بیش از 850 هزار نفر شب افزایش یافته است.


مهران حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود كه این ظرفیت اقامتگاههای رسمی و غیر رسمی از قبیل هتل، متل، هتل آپارتمان، مجتمع های گردشگری، مدارس، زائر سراها و مجتمع های اقامتی دولتی را شامل می گردد.
وی تصریح كرد كه بر مبنای دستور العمل ابلاغی ستاد سفر كشور، آموزش و پرورش در تعطیلات نوروزی 97 موظف است تنها فرهنگیان را در مجموعه های اقامتی خود پذیرش كرده و اسكان دهد.
** افزایش 20درصدی ورود توریست به مازندران
معاون میراث فرهنگی مازندران همینطور اظهار داشت كه بر مبنای گزارش های صاحبان تاسیسات گردشگری و با عنایت به پر شدن رزرو بعضی از این اقامتگاهها تا نیمه اسفند ماه امسال، پیش بینی می گردد نوروز 97 نسبت به نورورز گذشته ورود مسافر و توریست به استان افزایش چشمگیری یابد.
وی اضافه كرد: تا ابتدای اسفند ماه جاری 50 میلیون نفر شب اقامت توریست در مازندران به ثبت رسید كه نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.
حسنی از فعالیت تیم های نظارتی گردشگری در تمامی ایام سال در مازندران اطلاع داد و اظهار داشت كه در روزهای نوروز گروههای نظارتی به صورت مستمر، ویژه و چند مرحله ای از تاسیسات گردشگری بازرسی خواهند كرد.
وی اضافه كرد: هم اكنون 20 كارشناس استانی برای نظارت و بازرسی تاسیسات گردشگری در سراسر استان فعال می باشند و حدود 40 گروه نظارتی هم به همراه كارشناسان به صورت شهرستانی فعالیت دارند.
او ادامه داد: كمیته مشترگ نظارت هم در روزهای عید نوروز فعال می شوند كه اعضای آن، كارشناسان میراث فرهنگی، اماكن عمومی، صنعت و معدن و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی هستند كه هم در به صورت استانی و هم در سطح شهرستان زیر نظر ستاد سفر فعالیت می نمایند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران اظهار داشت: این نظارت ها شامل نطارت بر مسائل محیط زیستی واحد و تاسیسات گردشگری، بررسی كیفیت و كمیت خدمات دهی و بررسی رفتار و كنش نیروهای خدماتی واحد های توریست پذیر می گردد.
او اضافه كرد: در برخورد با واحد های متخلف برای بار نخست تذكر داده می گردد و در صورت تكرار تخلف، پروانه فعالیت واحد متخلف باطل خواهد شد.
حسنی اظهار داشت: گردشگران و مسافران می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در واحدهای اقامتی و گردشگری، موارد را با استفاده از سامانه 09629 اطلاع دهند.
وی اضافه كرد: در طول تعطیلات نوروزی 87 پایگاه ثابت، سیار و ایمنی و سلامت هلال احمر و همینطور 84 پایگاه اورژانس و 134 اكیپ امداد خودرو در 24 پایگاه و 37 داروخانه شبانه روزی در سراسر استان به مسافران نوروزی خدمات خواهند داد.
** 70 منزل بوم گردی میزبان مسافران در نوروز 97
معاون گردشگری مازندران همینطور اظهار داشت كه در تعطیلات نوروزی پیش رو 70 واحد بوم گردی با ظرفیت حدود سه هزار نفر شب اقامت میزبان میهمانان نوروزی مازندران خواهند بود.
وی اضافه كرد: نظارت بر واحد های بوم گردی به علت موقعیت جغرافیایی این مناطق از حساسیت بیشتری برخوردار می باشد و از این واحد ها به صورت مستمر بازرسی خواهد شد.
او ادامه داد: قیمت اسكان در اقامتگاه های بوم گردی بر مبنای مصوباتی است كه به آنها ابلاغ می گردد و هر نرخی خارج از مصوبات غیر قانونی، تخلف به حساب می آید و مردم حتما در صورت مشاهده تخلف را گزارش كنند.
استان مازندران با داشتن 380 كیلومتر خط ساحلی و 550 كیلومتر خط كوهستانی سالانه مقصد میلیون ها توریست و مسافر ایرانی و خارجی است.
7335/1654


1396/12/16
18:31:03
5.0 / 5
1803
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
کادایف kadaif

کادایف kadaif