کادایف

وزیر بهداشت تجربیات ایران در كنترل ایدز را به ژنو می برد

وزیر بهداشت تجربیات ایران در كنترل ایدز را به ژنو می برد

كادایف: تهران- قائم مقام وزارت بهداشت در امور بین الملل از سفر وزیر بهداشت به ژنو جهت شركت در هفتاد و یكمین مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت اطلاع داد و اظهار داشت: دكتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در این اجلاس درمورد تجربیات ایران در حوزه پیشگیری از بیماری ایدز سخنرانی می كند.


به گزارش كادایف به نقل از ایرنا از وزارت بهداشت، دكتر محسن اسدی لاری روز شنبه تصریح كرد: وزیر بهداشت كشورمان علاوه بر این در كنار سایر وزرای بهداشت شركت كننده در این اجلاس، تصویب برنامه پنج ساله سازمان جهانی بهداشت (GPW) را مورد بررسی قرار می دهد.
وی درمورد سیزدهمین برنامه پنج ساله سازمان جهانی بهداشت توضیح داد: این برنامه برای سال های 2019 تا 2023 تصویب خواهد شد و كشورها در این زمینه به تشریح برنامه ها و اقدامات خود در حوزه سلامت می پردازند.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با بیان این كه وزیر بهداشت یكی از اعضای كمیسیون جهانی مبارزه با بیماری های غیرواگیر است، اظهار داشت: از دیگر برنامه های مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت، بررسی گزارش مقدماتی این كمیسیون در مورد بیماری های غیرواگیر است كه این گزارش در 11 خرداد ماه سال جاری منتشر خواهد شد.
وی با اشاره به این كه در مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت، موضوعات دیگری مانند مدیریت بیماری های واگیر، تولید تسهیلات برای معلولان و موضوعات در رابطه با قوانین بین المللی سلامت مطرح خواهد شد، اضافه كرد: در حاشیه این اجلاس، وزرای بهداشت كشورهای جهان به همراه رئیس سازمان جهانی بهداشت در مراسم فرهنگی ارتقای سلامت شركت خواهند كرد.
اسدی لاری تصریح كرد: انتخاب مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت هم در دستوركار برنامه سازمان جهانی بهداشت در اجلاس قرار دارد؛ این انتخابات كه از نظر سیاسی حائز اهمیت است، با حضور هشت كاندیدا روز شنبه 19 می برابر با 29 اردیبهشت برگزار می گردد.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با اشاره به حضور وزیر بهداشت كشورمان در اجلاس ایدز در سفر به ژنو اظهار داشت: هاشمی در اجلاس جانبی مشاركت اجتماعی برای دستیابی به اهداف پوشش همگانی سلامت كه با مشاركت تایلند برگزار و به نام ایران ثبت شده است، شركت خواهد نمود و مقرر است در حاشیه برگزاری این اجلاس، دیدارهای متعددی در مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت با وزرای بهداشت كشورهای مختلف هم انجام دهد.
اسدی لاری با اشاره به برگزاری جلسه همكاری وزرای بهداشت اكو در كنار برگزاری مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت، اضافه كرد: در این اجلاس كه پس از چندین سال احیاشده است و با مشاركت كشورهای تركیه، ایران و پاكستان برگزار می شود، پاكستان مدیریت این دور از اجلاس را برعهده دارد. همینطور اجلاس وزرای بهداشت كشورهای عضو جنبش غیر متعهدها (نم) در همین زمان، برگزار می شود.
وی ابراز امیدواری كرد كه ایران در این جلسات ضمن دفاع از مواضع اصولی خود، دستاوردهایی برای سلامت كشور داشته باشد.
اجلاس سالانه سازمان جهانی بهداشت از 30 اردیبهشت ماه تا اول خرداد ماه سال جاری در ژنو برگزار می گردد.
اجتمام**1834


1397/02/29
14:25:53
5.0 / 5
1879
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
کادایف kadaif

کادایف kadaif