کادایف

5500 خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان مركزی است

5500 خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان مركزی است

كادایف: اراك - مدیركل بیمه سلامت استان مركزی اظهار داشت: پنج هزار و 500 تبعه كشورهای خارجی تحت پوشش بیمه سلامت این استان هستند.


محمدرضا جیریایی روز یكشنبه در جمع خبرنگاران اضافه كرد: این اتباع همانند سایر بیمه شدگان صندوق همگانی دولت از تمامی خدمات درمانی مراكز دانشگاهی و دولتی در شهرستان های اراك و ساوه بهره مند هستند.
وی ادامه داد: 600 هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند كه 360 هزار نفر آنان زیر پوشش صندوق روستاییان و عشایر و 120 هزار نفر هم از صندوق بیمه همگانی سلامت به صورت مجانی بهره می برند و خدمات بیمه ای و تشخیص درمانی از موسسات طرف قرارداد دریافت می كنند.
مدیركل بیمه سلامت استان مركزی اضافه كرد: 89 هزار نفر این افراد هم تحت پوشش صندوق كاركنان دولت قرار دارند و ماهانه هفت درصد حقوق آنان به صورت حق سرانه به بیمه سلامت پرداخت می گردد.
جیریایی اظهار داشت: هزار و 95 نفر از بیماران خاص پیوند كلیه، دیالیز، ام اس، هموفیلی و تالاسمی از خدمات بیمه سلامت استان مركزی استفاده می نمایند كه سال قبل 30 هزار و 640 بار به مراكز طرف قرارداد اداره كل رجوع و از خدمات دارویی، دیالیز و سایر خدمات بهره مند شده اند.
وی اضافه كرد: 19 درصد از بیماران خاص استان شامل 208 نفر بیمار پیوند كلیه، 20 درصد شامل 217 نفر بیماران دیالیزی، 49 درصد شامل 537 بیمار ام اس، پنج درصد شامل 55 نفر بیماران تالاسمی و هفت درصد شامل 78 نفر را بیماران هموفیلی است.
مدیركل بیمه سلامت استان مركزیادامه داد: سال قبل 138 میلیارد و 514 میلیون ریال هزینه درمانی به بیماران خاص این استان بوده كه بیماران دیالیزی با سهم 43 درصد بیشترین و بیماران تالاسمی با سهم سه درصد كمترین بار رجوع به موسسات طرف قرار بیمه سلامت در این خطه را داشته اند.
جیریایی، مدیریت و نظارت بیشتر بر عرضه خدمات به مردم در موسسات طرف قرارداد و مدیریت بر هزینه كرد منابع را از برنامه های اولویت دار اداره كل بیمه سلامت استان مركزی عنوان نمود و اظهار داشت: بر این اساس تفاهم نامه ای برای جلوگیری از اقدام های غیر ضروری با دانشگاه علوم پزشكی اراك، ساوه و خمین منعقد شده است.
وی اضافه كرد: هیچ گونه محدودیتی در عرضه خدمات بیمه ای در مراكز دانشگاهی و دولتی به بیمه شدگان صندوق همگانی دولت وجود ندارد و این بیمه شدگان می توانند تمامی خدمات مورد نیاز خویش را از این مراكز دریافت كنند.
مدیركل بیمه سلامت استان مركزی اظهار داشت: بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی دولت با مشاركت 50 درصدی در پرداخت هزینه بیمه خود از خدمات درمانی تمام مراكز دولتی و خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت بهره مند می شوند.
جیریایی یاد آور شد: 36 میلیارد ریال طلب داروخانه های استان مركزی بابت مطالبات ماه های بهمن و اسفند سال قبل پرداخت شده است و در آینده نزدیك طلب فروردین ماه این مراكز هم داده می گردد.
وی ادامه داد: 733 موسسه در استان مركزی با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند كه 134 واحد آن را داروخانه ها شامل می شوند.
مدیر كل بیمه سلامت استان مركزی تصریح كرد: 180 میلیارد ریال از مطالبات این موسسه ها سال قبل پرداخت شده است.
جیریایی اضافه كرد: علاوه بر پرداخت این رقم، مطالبات مربوط به مراكز خصوصی شامل مطب های پزشكان عمومی، متخصص، فوق تخصص، دندانپزشكان عمومی و متخصص و مراكز پاركلینیك شامل آزمایشگاه، تصویر برداری و فیزیوتراپی هم تا آخر تیر ماه سال قبل پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: مطالبات مراكز تامین اجتماعی طرف قرارداد بیمه سلامت استان مركزی تا آخر خرداد ماه، بیمارستان های دولتی و دانشگاهی و درمانگاه های طرف قرارداد تا آخر مرداد ماه سال قبل پرداخت شده است.
مدیركل بیمه سلامت استان مركزی اضافه كرد: بر مبنای تفاهم نامه اداره كل بیمه سلامت استان و دانشگاه های علوم پزشكی و موسسات دولتی از محل یك دوازدهم هزینه ای كه برای این اداره كل هزینه می كنند بعد از ارسال اسناد حدود 70 درصد هزینه ها پرداخت شده است.
وی ادامه داد: تلاش می گردد در تعامل با بخش خصوصی و انجام تفاهم نامه با این بخش 70 درصد هزینه ها بعد از ارسال اسناد پرداخت شود.
بیش از 97 درصد از موسسه های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با این اداره كل طرف قرارداد است.
1955/6013/


1397/03/27
15:16:51
5.0 / 5
1868
تگهای خبر: پزشك , خدمات , دارو , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
کادایف kadaif

کادایف kadaif