کادایف

چهار هزار تخت به ظرفیت بیمارستانها افزوده می گردد

چهار هزار تخت به ظرفیت بیمارستانها افزوده می گردد

كادایف: مراغه - معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رویكرد دولت تدبیر و امید در توسعه شاخص های بهداشتی و درمانی اظهار داشت: امسال 20 بیمارستان با چهار هزار تخت به مجموع تخت های بیمارستانی كشور افزوده می گردد.


محمدجعفر علیزاده روز پنجشنبه در بازدید از بیمارستان سینای مراغه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: این مراكز درمانی با حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار تولید شده و در سالجاری به بهره برداری می رسد.
وی افزود: از ابتدای سال تابحال سه بیمارستان در شهرستان های بانه، بروجرد و قرچك به بهره برداری رسیده و 9 بیمارستان دیگر هم در حال تجهیز است كه بزودی افتتاح خواهند شد.
علیزاده افزود: توسعه بخش درمان و بهداشت در قالب مصوبات كمیته های مشترك وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت با در نظر گرفتن اعتبارات مورد نیاز انجام می گردد.
وی با اشاره به روند پایانی فاز اول بیمارستان سینای مراغه اظهار داشت: این فاز از این بیمارستان در قالب 130 تخت با 460 میلیارد ریال به اتمام رسیده و تحویل وزارت بهداشت و دانشكده علوم پزشكی شده و در زمان حاضر در مراحل پایانی تجهیز قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: با عنایت به نیازهای این شهرستان و برپایه استانداردهای سازمان جهانی بهداشت، برخی تغییرات در فاز اول آن همچون افزایش تخت های اورژانس، اتاق های عمل و بخش زایمان توسط پیمانكار اجرایی می گردد.
وی افزود: همینطور فاز الحاقی این بیمارستان در قالب 2 فاز عقد قرارداد شده و در حال اجراست و از 30 درصد پیشرفت فیزیكی برخوردار می باشد.
علیزاده افزود: در فاز سوم این مركز درمانی هم امكاناتی همچون آمفی تئاتر، محل اسكان پزشكان، بخش آموزشی و باند فرود هلیكوپتر برای مواقع اضطراری پیش بینی شده است.
وی اضافه كرد: با تجهیز این بیمارستان توسط بهره بردار، این مركز درمانی در آینده ای نزدیك افتتاح می گردد.
فرماندار مراغه هم در این بازدید با تاكید بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی فازهای بعدی این مركز درمانی اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، روند اجرایی این طرح ها تسهیل می گردد.
حمید شكری اضافه كرد: بهره برداری از این بیمارستان مشكلات رجوع كنندگان به مراكز درمانی را در این شهرستان و شهرهای همجوار می كاهد.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع بیش از 420 تخت بیمارستانی، مراغه را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل نموده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 كیلومتری تبریز، مركز آذربایجان شرقی واقع است.
/3077/7487/518


1397/05/25
20:48:11
5.0 / 5
1741
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif