کادایف

بیماران هموفیلی هشترود، بدون فاكتور خونی

بیماران هموفیلی هشترود، بدون فاكتور خونی

كادایف: مدیر كانون هموفیلی آذربایجان شرقی اظهار داشت: بیماران هموفیلی هشترود، فاكتور ندارند.


«اكرم طبقچی» در گفت‎وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار نمود: نوسانات ارزی، مشكل خاصی برای فاكتورهای انعقادی مورد استفاده بیماران هموفیلی پیش نیاورده است، بلكه مشكل ما، مابه‎التفاوت قیمت و عملكرد بیمه است كه بیماران هشترودی را با مشكل مواجه كرده است.
وی تصریح كرد: با كمبود فاكتور مواجه نیستیم، بلكه بیمه ‏ها به تعهدات خود در قبال پرداخت مابه‎التفاوت داروها عمل نكرده و سبب می‎شوند تا توان خرید داروخانه‎ها پایین بیاید و یا از تحویل دارو به بیمار امتناع كنند.
مدیر كانون هموفیلی آذربایجان شرقی خاطرنشان كرد: این مشكل در شهرستان هشترود به قدری تشدید شده كه هموفیلی‎های هشترود برای دریافت فاكتور با پیمودن مسافتی طولانی به تبریز رجوع می‎كنند.
گفتنی است، هموفیلی نوعی اختلال انعقاد خون است كه در آن مدت زمان خونریزی نسبت به افراد سالم بیشتر بوده و خون این افراد به اندازه‎ی كافی فاكتور انعقادی (هشت و 9) ندارد.
بدن انسان 13 نوع فاكتور انعقادی خون دارد كه سبب لخته شدن خون و قطع خونریزی می‎شود و كمبود هر یك از آن‎ها باعث اختلالاتی در بدن شخص می گردد كه هموفیلی نوع A و B، فون ویلبراند و اختلال پلاكتی از آن دسته هستند.






1397/06/19
14:38:35
5.0 / 5
1743
تگهای خبر: بیمه , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
کادایف kadaif

کادایف kadaif