کادایف

بهزیستی چابهار برای پشتیبانی از افراد واجد شرایط محدودیتی ندارد

بهزیستی چابهار برای پشتیبانی از افراد واجد شرایط محدودیتی ندارد

كادایف: چابهار- رئیس اداره بهزیستی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این اداره برای پشتیبانی از افراد واجد شرایط هیچ محدودیتی ندارد و این قبیل افراد می توانند برای حمایت های مادی و معنوی به بهزیستی رجوع كنند.


حسن تاوانه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد: مشكلات زیر پوشش قرار دادن افراد واجد شرایط در بخش امور اجتماعی و معلولان مرتفع شده است و الان هیچ محدودیتی برای حمایت آنان وجود ندارد.
وی بیان كرد: سه هزار و 215 معلول و هزار و 37 نفر در بخش امور اجتماعی بیش از 11 سال در انتظار حمایت و بهره مندی از خدمات اداره بهزیستی بودند.
رئیس بهزیستی چابهار بیان كرد: اقدامات خوب دولت، وزارت رفاه و بخصوص مساعدت های رئیس سازمان بهزیستی كشور منجر به صدور مجوز برای حمایت مادی و معنوی از افراد واجد شرایط شده است.
وی خاطرنشان كرد: خدمات دهی بهینه به افراد نیازمند با همت و نگاه مثبت و جهادی مسئولان كشوری و استانی سبب رضایتمندی قشر محروم چابهار شده است.
تاوانه اظهار داشت: اكنون 630 معلول، 461 ناشنوا و كم شنوا و 386 نفر در بخش امور اجتماعی زیرپوشش اداره بهزیستی چابهار قرار دارند و از كمك های مادی و معنوی بهره مند می شوند.
وی بر راه اندازی حدود 200 مهدكودك روستایی، سه مركز ترك اعتیاد مجانی دولتی ماده 16 در مراكز شهرهای چابهار، پلان و نگور و مناسب سازی محیط برای تردد معلولان در اماكن دولتی و عمومی تصریح كرد.
رئیس اداره بهزیستی چابهار اظهار داشت: پیشنهاد تأسیس اداره كل بهزیستی جنوب استان سیستان وبلوچستان در چابهار توسط سازمان بهزیستی كشور به سازمان امور اداری و استخدامی عرضه شده است تا بخشی از مشكلات اجتماعی مرتفع شود.
وی افزود: با عنایت به جمعیت 63 درصدی حاشیه نشینی، صدمه های اجتماعی بالا، معلولیت ها، پایین بودن شاخص آموزشی وبهداشتی، ازدواج های فامیلی و مهاجرت های بی رویه و قرارگرفتن چابهار در محور ترانزیتی موادمخدر لزوم تاسیس اداره كل بهزیستی در جنوب سیستان وبلوچستان را بیشتر كرده است.
به گزارش كادایف به نقل از ایرنا شهرستان چابهار برپایه سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر در قالب 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به دریای عمان(مكران) و از غرب به شهر كنارك متصل است.
چابهار بعنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مركزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكیل شده است.
3043 **6081


1397/06/26
14:51:28
5.0 / 5
1679
تگهای خبر: بهداشت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
کادایف kadaif

کادایف kadaif