کادایف

داروی سرطان خون با یك بیستم قیمت مشابه خارجی در كشور تولید شد

داروی سرطان خون با یك بیستم قیمت مشابه خارجی در كشور تولید شد

كادایف: اصفهان - ؛ لنالیدماید؛ از داروهای درمان سرطان خون كه تولید كشور امریكا است، با یك بیستم قیمت مشابه خارجی توسط یكی از شركت های داروساز ایران تولید شد.


مدیر بخش انكولوژی ( سرطان شناسی ) شركت داروسازی دكتر عبیدی روز پنجشنبه در جریان برگزاری هفدهمین كنگره سراسری انجمن مدیكال انكولوژی و هماتولوژی ایران در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این دارو تنظیم كننده سیستم ایمنی بدن در درمان سرطان خون همچون تومورهای بدخیم است.
سپیده مشكی با اشاره به اینكه برند اصلی این دارو با نام تجاری 'رولیمید ' ساخت امریكا هزینه معادل یكهزار و 800 دلار برای هر بسته 25 میلی گرمی دارد، اضافه كرد: این دارو با كیفیت مناسب در داخل كشور با یك بیستم قیمت مشابه خارجی تولید شده است.
وی خوراكی بودن این داور را مزیت آن دانست و اظهار داشت: این مزیت موجب سهولت در مصرف و بهبود كیفیت زندگی بیماران میگردد.
مدیر بخش انكولوژی ( سرطان شناسی ) شركت داروسازی دكتر عبیدی اشاره كرد: این دارو با لیسانس شركت سینتون هلند در داخل كشور بومی سازی و در چهار دوز مختلف تولید شده است.
رییس مركز تحقیقات هماتولوژی، انكولوژی و پیوند مغز استخوان كشور باز درباره تولید این دارو به ایرنا اظهار داشت: موجب خرسندی است كه در سال های اخیر تعداد قابل توجهی از داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی در داخل كشور تولید شده است.
اسدالله موسوی اضافه كرد: این داروها با نظارت و مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تولید و روانه بازار میگردد و از كیفیت قابل توجهی برخوردار می باشد.
وی با اشاره به اینكه تحریم ها بر واردات دارو به كشور موثر است، اشاره كرد: بدون شك، داروهای تولید داخل نیاز به واردات آنها را می كاهد یا از بین می برد.
هفدهمین كنگره سراسری انجمن مدیكال انكولوژی و هماتولوژی ایران روز پنجشنبه در هتل عباسی اصفهان شروع شد و تا 26 آبان امسال ادامه دارد.
سرطان شناسی یا انكولوژی(Oncology)، شاخه ای از رشتهٔ پزشكی است كه در مورد تومورها و سرطان مطالعه می كند و هماتولوژی یا خون شناسی به مدلول یاخته های خونی، انعقاد خون و فرآیند خون سازی بوده و هدف آن، تشخیص و درمان بیماری های خونی است.
3011 / 2093


1397/08/24
20:14:23
5.0 / 5
2262
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , پزشك , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
کادایف kadaif

کادایف kadaif