کادایف
عضو هیات علمی دانشگاه:

برق گرفتگی شایعترین علت بازگشت كودكان به اورژانس است

برق گرفتگی شایعترین علت بازگشت كودكان به اورژانس است

كادایف: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار داشت: حوادث ناشی از برق گرفتگی از شایعترین علل بازگشت به اورژانس هاست.


به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، رضا شیاری روز دوشنبه در یك نشست خبری چهاردهمین همایش بیماریهای شایع طب كودكان كه در بیمارستان مفید برگزار شد، اضافه كرد: بتازگی مسائلی در مورد سوء استفاده های جنسی كودكان و نوجوانان در فضای مجازی صحبت میگردد كه باید جامعه پزشكی با اختلالاتی كه برای این افراد بوجود می آید آشنا شده و آنها را درمان كنند.
دانشیار روماتولوژی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اشاره كرد: گاز گرفتگی ناشی از عدم رعایت مسائل ایمنی، اسهال و مسمومیت به سبب خوردن مواد شوینده از دیگر مواردی دانست كه كودكان به اورژانس ها بازگشت می كنند.
وی به بحث فوریت های نوزادان اشاره نمود و افزود: نرسیدن اكسیژن به مغز نوزاد از فوریت های مهم اورژانسی است كه مغز را معیوب می كند، باید پزشكان یاد بگیرند كه چطور نوزاد را احیا كنند.
وی اظهار داشت: جامعه پزشكی باید با اختلالاتی كه ناشی از سوءاستفاده های جنسی برای كودكان و نوجوانان در مدارس و محله ها بوجود می آیند، آشنا گردند.
وی گفت: لزوم دارد كارگاههای مختلفی در این زمینه برای جامعه پزشكی برگزار گردد تا آنها این اختلالات ناشی از سوء استفاده های جنسی دختران و پسران را تشخیص بدهند و چگونه برخورد كنند.
شیاری افزود: حالا یك كارگاه در این رابطه در بیمارستان مفید برای جامعه پزشكی برگزار شده و لازم است این كارگاه تداوم داشته باشد.

*120 تا 200 میلیون تومان هزینه پیوند مغزاستخوان كودكان
فرید ایمان زاده، رئیس بیمارستان مفید اظهار داشت: 120 تا 200 میلیون تومان هزینه پیوند مغز و استخوان كودكان در كشور است كه البته بخشی زیادی از این هزینه را دولت، خیران و بیمه ها پرداخت می كنند.
وی اضافه كرد: پیوند مغزاستخوان برای كودكان گرفتار سرطان و بیماریهای تالاسمی و غیره انجام میگردد.
ایمان زاده با اشاره به اینكه بیشتر از 50 پیوند مغزاستخوان طی سه سال اخیر در بیمارستان مفید انجام شده است، گفت: تنها بیمارستان در كشور و حتی خاورمیانه هستیم كه این پیوند را برای كودكان انجام می دهد.
وی افزود: بیمارستان مفید دارای 292 تخت بیمارستانی در بخش های مختلف گوارش، ریه، مغز و استخوان و غیره است و 19 تخت ریه نیزدر حال ساخت و پنج تخت گوارش در دست بازسازی دارد.
اجتمام*9022 * 3063


1397/09/26
14:55:20
5.0 / 5
1608
تگهای خبر: بیماری , بیمه , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif