کادایف

چالش هایی كه شعل پرستاری را سخت كرده است

چالش هایی كه شعل پرستاری را سخت كرده است

به گزارش كادایف بعضی از پرستاران استان كهگیلویه و بویراحمد همزمان با روز پرستار در حاشیه آئین های تجلیل ضمن شرح دشواری های كار خود خواهان حمایت مسئولان برای كاهش این مشكلات حرفه ای خود شدند.


به گزارش كادایف به نقل از ایرنا، خدمت گزاران صبور عرصه سلامت، نبود امنیت شغلی، ناكافی بودن حقوق و مزایای، پرداخت نشدن كارانه ها را همچون مشكلات شغلی خود بیان نمودند.
تعدادی از پرستاران گچسارانی می گویند: افرادی كه آنان در زمان ایفای وظیفه شغلی با آنان سر و كار دارند، بیماران و همراهانشان هستند كه در شرایط سخت روحی به بیمارستان رجوع می كنند.
آنان بر این باور هستند كه كاهش دغدغه های شغلی آنان نقش مستقیمی با خدمات رسانی بهتر به بیماران دارد.
این قشر زحمتكش كه صادقانه در شب هنگام و تمام ساعت های شبانه روز خدمت رسانی می كنند از مسئولان انتظار دارند به مشكلات آنان رسیدگی كنند.
فرحناز خرامین پرستار بیمارستان امام خمینی (ره) شهر دهدشت با وجود سختی كار پرستاری در بیمارستان در منزل هم یك ایثارگر است.
وی اظهار داشت: عشق به حرفه پرستاری سبب شده تا بتوانم شبانه روز در خانواده و بیمارستان پرستاری كنم.
وی می گوید: افزون بر خدمت در بیمارستان در خانه از همسرش كه مهندس ناظر ساختمان بوده و پنج سال پیش بر اثر سقوط از ارتفاع گرفتار ضایعه مغزی شده پرستاری می كند.
خرامین می گوید: چالش های زندگی پرستاران تنها به محل كار مربوط نمی گردد بلكه گاهی افراد در زندگی شخصی خود هم مشكلاتی دارند.
وی از مسئولان خواست برای رفع مشكلات شغلی پرستاران تلاش بیشتری كنند.
رئیس دانشكده پرستاری دانشگاه علوم پزشكی یاسوج می گوید: كمبود نیروی انسانی در بیمارستان ها و مراكز درمانی فشار زیادی بر خدمتگزاران این عرصه وارد می نماید.
شهلا نجفی دولت آباد اضافه كرد: گاهی یك پرستار به خاطر كمبود نیرو مجبور است وظیفه 2 نفر را انجام دهد كه این مساله سبب فرسودگی شغلی در پرستاران می گردد.
نجفی دولت آبادی اعتقاد دارد كه طرح تحول سلامت سبب افزایش حجم كار پرستاران شد.
رئیس دانشكده پرستاری دانشگاه علوم پزشكی یاسوج تصریح كرد: با وجود افزایش حجم كار پرستاران كه ناشی از كاهش هزینه از جیب مردم بود اما پیش بینی خاصی برای افزایش حقوق آنان در طرح تحول سلامت صورت نگرفت.
وی توضیح داد: یك باور مشترك در جامعه پرستاری كشور وجود دارد كه بی عدالتی در پرداخت و حقوق مزایای آنان نسبت به سایر رشته های علوم پزشكی وجود دارد.
نجفی دولت آبادی اجرا شدن تعرفه گذاری خدمات پرستاری را از انتظارات جامعه پرستاران دانست.
وی اظهار داشت: اختصاص ردیف استخدام از جانب دولت برای جذب پرستاران راهكاری برای رفع مشكل كمبود نیرو در این حوزه می باشد.
نجفی دولت آبادی اظهار داشت: مسئولان استانی دانشگاه علوم پزشكی یاسوج الان در حال اصلاح چارت های سازمانی برای جذب نیروهای جدید هستند.
وی با اشاره به اینكه طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری كه در سال 1384 از جانب مجلس شورای اسلامی تصویب گردید هنوز اجرایی نشده از مسئولان و متولیان خواست برای اجرایی شدن این مهم چاره اندیشی كنند.
سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشكی كهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: راه اندازی طرح های درمانی همچون بیمارستان ها افتتاح شده در استان به 2 هزار نیروی جدید نیاز دارد در حالیكه تنها 600 نفر نیرو جذب شده است.
محمد غلام نژاد تصریح كرد: تامین نیروی متخصص و كارآمد، هدفمند كردن ساختار جذب نیرو و ساماندهی نیروهای قبلی از مهمترین اولویت های دانشگاه علوم پزشكی استان است.
استان 713 هزار نفری كهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
8143/1662


1397/10/23
14:04:00
5.0 / 5
1709
تگهای خبر: پزشك , تخصص , خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
کادایف kadaif

کادایف kadaif