کادایف

چرا دیابت خطر مبتلاشدن به سرطان را افزایش می دهد؟

چرا دیابت خطر مبتلاشدن به سرطان را افزایش می دهد؟

كادایف: پزشكان در بررسی های خود به بررسی این مساله پرداختند كه چرا مبتلایان به دیابت بیشتر در معرض مبتلاشدن به انواعی از بیماری سرطان هستند؟


به گزارش كادایف به نقل از ایسنا، از سال ها قبل پژوهشگران به دنبال پاسخی برای این پرسش بودند كه چرا مبتلایان به دیابت نوع یك و دو بیشتر در معرض مبتلاشدن به برخی انواع بیماری سرطان هستند. اخیرا پژوهشگران در گزارشی تخصصی توضیحاتی را درباب این رابطه ارائه كردند.
بگفته پژوهشگران آمریكایی با بالا رفتن سطح قند خون، DNA لطمه های بیشتری را متحمل شده و اغلب كمتر به وضعیت عادی خود بازمی گردد و در نتیجه فرد بیشتر در معرض مبتلاشدن به بیماری سرطان قرار می گیرد.
یكی از پژوهشگران این مطالعه اظهار داشت: از سال ها قبل این مساله تایید شده است كه مبتلایان به دیابت دو برابر بیشتر در معرض مبتلاشدن به برخی انواع سرطان هستند. سرطان تخمدان، پستان و كلیه همچون این سرطان ها محسوب می شوند. با افزایش تعداد مبتلایان به دیابت تعداد افرادی كه گرفتار بیماری سرطان می شوند نیز بیشتر خواهد شد.
پژوهشگران این مساله را مطرح نمودند كه افزایش ریسك مبتلاشدن به سرطان در بین افراد مبتلا به دیابت از به هم ریختگی هورمونی ناشی می شود. در مبتلایان به دیابت نوع دو، انسولین به درستی گلوگز را به سلول ها منتقل نمی نماید. بدین سبب پانكراس میزان بیشتری انسولین تولید می كند. علاوه بر كنترل سطح گلوكز خون، هورمون انسولین می تواند رشد سلولی را به همراه داشته باشد كه عامل احتمالی در بروز سرطان است.
به گزارش مدیكال اكسپرس، همچنین، بیشتر مبتلایان به دیابت نوع دو گرفتار اضافه وزن هستند و بافت چربی مازاد در بدن آنان سطح بالاتری از پروتئین آدیپوكین را نسبت به افراد دیگر تولید می كند. این هورمون ها التهاب مزمن را به همراه داشته كه با سرطان مرتبط می باشد. پژوهشگران می گویند قصد دارند در آینده تحقیقات بیشتر و دقیق تری در این زمینه انجام دهند.




منبع:

1398/06/04
14:28:46
5.0 / 5
1450
تگهای خبر: بیماری , پزشك , تخصص , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
کادایف kadaif

کادایف kadaif