کادایف

تاثیر سرب بر خطر مبتلاشدن به زوال عقل

تاثیر سرب بر خطر مبتلاشدن به زوال عقل

به گزارش كادایف نتایج یك تحقیق نشان می دهد: قرار گرفتن در معرض سرب با خطر افزایش مبتلاشدن به زوال عقل مرتبط می باشد.


به گزارش كادایف به نقل از ایسنا، تعدادی از محققان كانادایی در تحقیقات خود روی عوامل بروز زوال عقل، قرار گرفتن در معرض سرب را در شروع این بیماری موثر دانستند.
پژوهشگران كانادایی با تاكید بر اینكه میزان قرار گرفتن در معرض سرب در آمریكا و كانادا و همین طور بخش هایی از اروپا كاهش پیدا كرده، اظهار داشتند: این مساله می تواند توضیح دهنده روند كاهشی موارد مبتلاشدن به زوال عقل در این كشورها باشد.
بگفته پژوهشگران، تایید نتایج مطالعه انجام شده نیازمند بررسی های بیشتر در مورد ارتباط بین سرب و شروع بیماری هایی از قبیل آلزایمر است.
پژوهشگران كانادایی با اشاره به اینكه تاثیرات منفی سرب بر بهره هوشی (IQ) كودكان تایید شده است، بیان كردند: تابحال به تاثیرات طولانی مدت قرار گرفتن در معرض سرب بر قدرت شناختی بزرگسالان و احتمال ابتلای آنان به زوال عقل توجه چندانی نشده است.
به گزارش كادایف به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، پژوهشگران تاكید كردند: سرب یك نوروتوكسین شناخته شده است كه بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد و تحقیقات انجام شده روی افرادی كه در محل كار در معرض این ماده قرار دارند نشان میدهد بین قرار گرفتن در معرض سرب و زوال عقل ارتباط وجود دارد.




منبع:

1398/09/29
21:06:12
5.0 / 5
1725
تگهای خبر: آلزایمر , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
کادایف kadaif

کادایف kadaif