کادایف

تولید عسل و گوشت قرمز در آستارا

تولید عسل و گوشت قرمز در آستارا

به گزارش كادایف، به نقل از ایرنا مدیر جهاد كشاورزی آستارا از تولید 850 تن عسل به ارزش 127 میلیارد و 500 میلیون ریال و 310 تن گوشت قرمز به ارزش 46 میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان طی سالجاری اطلاع داد.


ایرج شیاركار روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 850 تن عسل توسط 272 زنبوردار از 34 هزار و 500 كلنی از مناطق حیران، لوندویل و خانه های آسیاب آستارا به دست آمده است.
وی با اشاره به اینكه تولید عسل در آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل 15درصد افزایش داشته، اظهار نمود: این شهرستان با میانگین تولید 30 كیلوگرم عسل در هر كندو، رتبه ممتاز تولید آن را در استان گیلان را دارد.
وی از تولید 310 تن گوشت قرمز توسط دامداران آستارا و عرضه آن به بازار اطلاع داد و بیان كرد: 13 هزار و 200 راس دام سنگین شامل گاو و گوساله و هشت هزار و 300 راس دام سبك شامل گوسفند و بز در 115 دامداری این شهرستان نگهداری می شوند.
شیاركار ادامه داد: بیشتر دام های آستارا در كشتارگاه صنعتی تالش كشتار می شوند و احداث كشتارگاه در آستارا با عنایت به تعداد دامداران و نیاز زیاد این شهرستان به گوشت ضروری می باشد.

** درمانگاه سپاه آستارا خلأ اورژانس بیمارستان را پر كرد
فرمانده سپاه ناحیه آستارا اظهار داشت: با عنایت به كمبود پزشك در مركز فوریت های پزشكی بیمارستان آستارا، 22 پزشك عمومی و متخصص در درمانگاه شبانه روزی سیدالشهداء سپاه این شهرستان، آماده خدمت به مردم هستند.
سرهنگ جهانبخش آرمان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: 12 پزشك عمومی و 9 پزشك متخصص از استان های گیلان و اردبیل در طول هفته در این درمانگاه به بیماران منطقه خدمات رسانی می كنند.
وی با اشاره به اینكه روزانه 300 نفر از خدمات پزشكی، پیراپزشكی، سونوگرافی، مشاوره، دندانپزشكی و داروخانه درمانگاه یاد شده بهره مند می شوند، افزود: این درمانگاه زیر نظر سپاه قدس گیلان است و امسال به دلیل خدمات رسانی خوب، بعد از درمانگاه لاهیجان رتبه دوم استان را كسب كرده است.
وی با اشاره به اینكه افراد نیازمند جامعه در این درمانگاه به صورت مجانی درمان می شوند، اظهار نمود: سپاه ناحیه آستارا در سال قبل برای تجهیزات این درمانگاه، بیش از 30 میلیارد ریال هزینه كرد و با عنایت به درخواست شهروندان، خرید دستگاه سی تی اسكن هم در دستور كار قرار دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت دارای یك بیمارستان 132 تختخوابی، شش مركز بهداشتی درمانی و 23 خانه بهداشت است و در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124 /2007

 

1396/10/21
21:01:43
5.0 / 5
2497
تگهای خبر: پزشك , عسل , دامداران , گوشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
کادایف kadaif

کادایف kadaif