کادایف
در پنجمین روز از باران خاك بر خوزستان؛

آمار مراجعان با عارضه تنفسی در استان به یك هزار و 530 نفر افزایش یافت

آمار مراجعان با عارضه تنفسی در استان به یك هزار و 530 نفر افزایش یافت

كادایف: اهواز - ایرنا - بر مبنای گفته منابع بهداشت و درمان در خوزستان، به دنبال وقوع گرد و غبار از روز جمعه تا بامداد امروز سه شنبه، یك هزار و 530 نفر با عارضه تنفسی به مراكز درمانی استان رجوع كردند.


قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی اهواز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار نمود: از ظهر روز جمعه تا هشت بامداد روز سه شنبه، یك هزار و 94 نفر با عارضه تنفسی به مراكز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه در استان رجوع كردند.
دكتر خجسته حسین نژاد اضافه كرد: از این تعداد 175نفر بستری در بخش، 22 نفر بستری ویژه، 785نفر سرپایی و 124نفر بستری در اورژانس اعلام شده است و مورد فوتی گزارش نشده است.
وی ادامه داد: این آمار مربوط به 37 مركز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز است.
رئیس دانشكده علوم پزشكی آبادان هم اظهار نمود: بر مبنای آخرین آمار گرد و خاك از روز جمعه تا یكشنبه 359 نفر از شهروندان آبادان و خرمشهر و شادگان را راهی بیمارستان كرد.
علیرضا آموزنده بیان كرد: در آبادان 146 نفر برای درمان مشكلات تنفسی ناشی از گرد و غبار به مراكز درمانی رجوع كردند كه از این تعداد 97 نفر سرپایی درمان و 49 نفر دیگر بستری و در خرمشهر هم 30 نفر سرپایی درمان و 25 نفر دیگر بستری شدند.
وی خاطرنشان كرد: همینطور 138 نفر از شادگان به مراكز درمانی رجوع كردند كه 14 نفر از آنها بستری و 124 نفر با درمان سرپایی راهی منزل شدند.
شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات درمانی و بهداشتی دانشكده علوم پزشكی آبادان بهره می برند.
نوروز سواری رئیس شبكه بهداشت و درمان شوش هم اظهار داشت: از 30 آذرماه تا یكم دی ماه تعداد 45 بیمار به علت مشكل تنفسی به بیمارستان و مراكز درمانی شهرستان شوش مراجعه نموده و تحت درمان قرار گرفتند.
وی تصریح كرد: در ایام یكشنبه و دوشنبه یكم و دوم دی ماه هم تعداد 32 نفر از شهروندان شوش كه به علت شدت و گرد و خاك با مشكل تنفسی مواجه شده بودند به مراكز درمانی این شهرستان رجوع كردند.
گرد و غبار از روز جمعه تا امروز دوشنبه با منشا كانون های داخلی و خارجی استان را فرا گرفته و مشكلات زیادی را مردم بوجود آورده است.
تراكم ریزگردها در سوسنگرد روز شنبه در بیشترین سطح خود به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید و روز جمعه هم غلظت ریزگردها در اهواز دربالاترین ركورد خودبه بیش از 53برابر حد مجاز رسید.
غلظت گرد و خاك در خیلی از شهرهای خوزستان در روز شنبه سبب تعطیلی مدارس 17 شهرستان و ادارات 11 شهرستان و در روز یكشنبه هم سبب تعطیلی مدارس و مراكز آموزشگاهی 21 شهرستان شد و ساعات اداری برخی شهرستان ها را هم با 2 ساعت تاخیر در آغاز فعالیت مواجه كرد.
شاخص مجاز آلاینده ها 150میكرو گرم بر مترمكعب می باشد.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار: كبری آقازری


1396/11/03
13:41:15
5.0 / 5
1710
تگهای خبر: پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
کادایف kadaif

کادایف kadaif